اپن آشپزخانه، پرکاربرد و موثر در زیبایی دکوراسیون منزل

با توجه به مجاورت آشپزخانه هاي مدرن با فضاي نشيمن در آپارتمان ها، توجه به طراحي پيشخوان و اپن از جمله نکاتي است که تاثير بسيار زيادي در زيبايي و بزرگتر جلوه کردن فضاي خانه خواهد داشت. در عين حال اپن آشپزخانه بايد فضايي کاربردي و مفيد باشد. در خانه هايي که از فضاي کمي برخوردار هستند اين بخش از آشپزخانه نقش فضاي غذاخوري را نيز ايفا خواهد کرد. در اين مطلب ما قصد داريم تا نمونه هايي از اپن آشپزخانه و نکات مهم در طراحي آن را بررسي کنيم.

طراحي اپن معمولا هماهنگ با رنگ و جنس مصالح کابينت انجام مي شود
پيشخوان آشپزخانه مرز ميان آن و فضاي مجاورش را تعريف مي کند. طراحي اپن معمولا هماهنگ با رنگ و جنس مصالح کابينت انجام مي شود، مگر اين که طراح براي اين تغيير رنگ و متريال دليل خاصي داشته باشد. سطح روي اپن در طول فعاليت ساکنان منزل در آشپزخانه به عنوان فضايي براي قرارگيري وسايل و ظروف آشپزي مورد استفاده قرار مي گيرد.

دکوراسيون اپن هاي پرکاربرد,مدل اپن

اپن در تصوير با تغيير متريال در کنار کابينت ها و ديگر اجزاي آشپزخانه توانسته به خوبي خودنمايي کند

هنگامي که طراح قصد دارد از سطح روي پيشخوان آشپزخانه به عنوان ميز غذاخوري نيز استفاده کند ترجيح مي دهد تا با ايجاد تغييري در طراحي آن را از ديگر بخش ها متمايز کند. پيشخوان طراحي شده در تصوير بالا با تغيير متريال در کنار کابينت ها و ديگر اجزاي
براي چنين کاربردي ابعاد و اندازه سطح روي کانتر مهم خواهد بود
با اين حال بايد توجه داشت که براي چنين کاربردي ابعاد و اندازه سطح روي کانتر مهم خواهد بود. کاربران بايد بتوانند فضاي کافي داشته باشند تا ظروف مورد نيازشان هنگام صرف غذا در دسترس قرار دهند. طراح آشپزخانه تصوير بالا براي بيشتر کردن فضاي کاربردي کانتر از دو روش استفاده کرده است:
کانتر را در دو سطح طراحي شده و جنس صفحه بالا را شيشه اي در نظر گرفته اند. با اين کار ساکنان خانه در هنگام صرف غذا و يا آشپزي مي توانند از سطح زيرين نيز استفاده کنند.
در قسمت انتهايي اپن هندسه سطح شيشه اي به شکل دايره در آمده و فضاي دورهمي و شبيه به ميز غذاخوري به خود گرفته است.
گاهي از فضاي کابينت زير اپن صرفه نظر کنيد تا بتوان صندلي هاي مورد نياز را در اطراف آن جاي دهيد
گاهي نيز مي توان از فضاي کابينت زير پيش خوان صرفه نظر کرد تا بتوان به راحتي تعداد صندلي هاي مورد نياز را در اطراف آن جاي داد. بنابراين در اين طراحي فضاي زير پيشخوان تنها به پايه ميز اختصاص داده شده است.

انتخاب صندلي اپن و فضاي نشيمن کنار کانترها با توجه به سبک دکوراسيون آشپزخانه صورت مي گيرد
انتخاب صندلي اپن و فضاي نشيمن کنار کانترها بايد با توجه به سبک دکوراسيون آشپزخانه صورت بگيرد. تنوع محصولات در هر سبک به شما اجازه خواهد داد تا متناسب با سليقه خود بهترين گزينه را بيابيد. در تصوير بالا نميکت هاي بدون پشتي به رنگ سفيد و هماهنگ با طراحي آشپزخانه انتخاب شده اند.

براي صرفه جويي در فضاي آشپزخانه از نيمکت يا صندلي هاي بدون پشتي براي زير اپن استفاده کنيد
اگر تمايل داريد که هنگام کار در آشپزخانه و در ساعتي به جز زمان صرف غذا صندلي ها، فضاي داخلي خانه را اشغال نکند بهتر است اپن آشپزخانه به شکلي طراحي شود تا بتوانيد آنها در فضاي زيرين اپن جاي دهيد. در اين مواقع بهتر است از صندلي و يا نميکت هاي بدون پشتي استفاده کنيد تا مانعي براي استفاده از صفحه روي اپن نداشته باشيد.

نمي توان سبک و سياقي واحد و مشخص را براي طراحي آشپزخانه ها تعريف کرد
به هر حال نمي توان سبک و سياقي واحد و مشخص را براي طراحي آشپزخانه ها تعريف کرد. طراحي معماري ساختمان، دکوراسيون داخلي آن، نيازها و اهداف کاربران فضا همگي تاثير بسيار زيادي در نتيجه پاياني خواهد داشت.

منبع : chidaneh.com