برای ایجاد خانه دلباز اين كارها را نكنيد

خلاقيت سقف دارد!
اگر مي‌خواهيد خانه‌تان دلباز‌تر و زيباتر به نظر برسد، لطفا اين كارها را نكنيد.

گل درشت نخريد
از كاغذديواري‌هاي ساده يا با بافت ريز استفاده كنيد. بافت‌هاي درشت‌ اتاق را كوچك‌تر نشان مي‌دهد. طرح فرش‌هايي با گل بوته‌ها و نقش‌هاي ريزتر اتاق كوچك را بزرگ نشان مي‌دهد. حتي گلدان‌هايي با برگ‌هاي ريز براي اين اتاق‌ها مناسب‌تر هستند. خلاصه به قول قديمي‌ها از «گل‌درشت» پرهيز كنيد.

از اشياي بزرگ استفاده نكنيد
مجسمه‌هاي بزرگ، گلدان‌هاي حجيم، ميزهايي با بدنه يك‌دست و مبل‌هاي درشت براي خانه‌هاي كوچك مناسب نيستند. آنها ممكن است در مغازه زيبا به نظر برسند اما خانه شما را كوچك‌تر کرده و احساس خفقان ايجاد مي‌كنند. درواقع هر خانه‌اي اشياي مناسب خودش را مي‌خواهد. همين اشياي بزرگ در خانه‌هاي بزرگ مي‌توانند احساس بهتري ايجاد كنند.

خانه را رنگارنگ نكنيد
در كل خانه چه براي مبلمان و پرده‌ها و چه ديوارها از دو يا سه رنگ استفاده كنيد. رنگ‌هاي متنوع باعث احساس آشفتگي و كلافگي در شما مي‌شود. تازه اين دو، سه رنگ هم بايد با هم جور باشد؛ مثلا انتخاب يك تركيب دوتايي يا سه‌تايي از آبي، سفيد و قهوه‌اي يا سبز، سفيد و قهوه‌اي يا قهوه‌اي، سفيد و كرم انتخاب‌ مناسبي مي‌تواند باشد. دکوراسيون منزل

از رنگ‌هاي تند استفاده نكنيد
با اينكه رنگ‌هاي تند در نگاه اول جذابند اما سريع هم دل شما را مي‌زنند. يادتان باشد خانه شما لباسي نيست كه فقط در يك ‌مهماني بپوشيد. شما مي‌خواهيد در اين خانه زندگي كنيد و احتياج به احساس آرامش درازمدت داريد بنابراين از رنگ‌هايي مثل قرمز، نارنجي تند و زرد براي رنگ غالب فضا مثلا ديوارها و سقف استفاده نكنيد. مي‌توانيد از اين رنگ‌ها براي وسايل قابل تعويض مثل يك كاناپه يا يك گليم كوچك کمک بگيريد.