طراحي کابينت هاي اشپزخانه

اگر به آشپزخانه هاي مختلف نگاه کنيم متوجه مي شويم که در تمامي آنها قسمت زيادي از فضا به کابينت ها اختصاص داده شده است . با نصب کابينت ها و اختصاص دادن فضاي زيادي به انها در حقيقت نوعي فضاسازي انجام مي گيرد و فضاي مناسب و بيشتري جهت نگه داري لوازم ايجاد مي شود . با توجه به اين کاربرد و اهميت آنها بهتر است توجه خاصي نيز به طراحي آنها مبذول شود .

طراحي کابينت اشپزخانه نقش مهمي در دکوراسيون ان دارد . در صورت سر زدن به مغازه هاي مربوط به کابينت با انواع و اقسام مدل ها و طرح ها و رنگ ها رو به رو مي شويد . به علت فراواني گزينه هاي مورد انتخاب شما با سردرگمي مواجه مي شويد چه رنگي ؟ چه طرحي؟ چه مدلي ؟ شايد توجه به بودجه در اختيار مهم ترين عامل در شفاف سازي فضا براي شما و اخذ تصميم نهايي باشد .

قيمت کابينت ها بستگي به سازنده آن ، سايز و تعداد کابينت ، جنس و امکانات جانبي آن دارد . انواع و اقسام کابينت از نوع قديمي يا مدرن آن ، فريم دار يا بدم فريم و .... در بازار موجود مي باشد .

کابينت ها هم از نظر کاربرد و هم زيبايي مورد توجه هستند . حتي با وجود قيمت بالاتر بهتر است به سراغ جنس هاي با کيفيت تر و مرغوب تر برويد . مثلا در مورد کابينت چوبي انواع و اقسام چوب ها مثل افرا و توسکا و گردو و گيلاس و تبريزي و کاج و بلوط کاربرد دارند . بادوام ترين و مقاوم ترين آنها بلوط و گردو مي باشند که همچنين بسيار سنگين هستند . براي کابينت اصولا چوب گيلاس يا افرا مناسب تر از بقيه تشخيص داده مي شود . اما توسکا و تبريزي ارزان تر هستند .

منبع : world