فضای مدرن اتاق کودک

دکوراسيون منزل- همه ما دوست داريم خودمان را با توجه به شرايط و مقتضيات پيرامون وفق دهيم. همانطور که بزرگسالان طالب سبک‌هاي سنتي، کلاسيک و يا معاصر هستند، کودکان نيز سبک‌هاي مدرن را ترجيح مي‌دهند. اگر شما از آن‌ دسته والديني هستيد که دوست داريد نيازهاي مدرن کودک خود را تامين کنيد، با ما همراه باشيد تا چند ترفند ساده در اين خصوص به شما معرفي کنيم.


زمين بازي کوچک در حياط پشت خانه
کودکان اغلب بازي در محيط‌هاي بيروني را ترجيح مي‌دهند اما اين امر الزاماً به اين معنا نيست که فضايي بسيار بزرگ براي بازي آنها در نظر گرفت! فقط کافي‌ست جوي جالب ايجاد کنيد. در يک حياط پشتي کوچک، مي‌توانيد يک جعبه شني، يک درب کشويي و حتي يک ميز کوچک با چند صندلي قرار دهيد تا بتوانند هم اسنک خوشمزه خود را صرف کنند و هم با اسباب بازي‌هاي خود مشغول شوند.


حياط مشترک
مي‌توانيد حياط خود را به محيطي مشترک براي خود و فرزندتان تبديل کنيد. يک ميز با چند صندلي و يک چتر براي محافظت در برابر نور خورشيد را مي‌توانيد در هر جايي از حياط قرار دهيد. فقط حواس‌تان باشد که ابعاد ميز و صندلي و يا چتر آفتاب گير، متناسب با سايز کودک‎تان نيز باشد.


تخت خواب‌هاي چند طبقه‌اي
کودکان بيشتر تمايل دارند از تخت خواب‌هاي چند طبقه‌اي خود بالا بروند، اگر براي‌تان امکان دارد و ابعاد اتاق کودک‌تان چندان کوچک نيست، مي‌توانيد از تخت‌خواب‌هاي چند طبقه‌اي در اتاق آنها استفاده کنيد. کف اتاق مي‌تواند محلي براي قرار دادن ميز مطالعه، منطقه بازي و يا نشست کودک‌تان به کار رود.


تم‌هاي طرح دار

تم هاي طرح‌دار براي کودکان بسيار بانمک وجالب است. بهتر است در اين‌باره با خود او نيز مشورت کنيد. مثلا بپرسيد از چه طرح‌هايي خوشش مي‌آيد: دزد دريايي، سيندرلا و يا پلنگ صورتي! بقيه قسمت‌هاي اتاق را نيز متناسب با اين تم‌هاي هنري ست کنيد.


افزايش فضا
اينچ به اينچ اتاق کودک را مورد استفاده قرار دهيد و هيچ اتلافي در فضاي موجود انجام ندهيد. به اين ايده آسان نگاه کنيد: يک واحد کاربردي با يک تخت‌خواب دو طبقه، مجموعه‌اي از صندلي‌ها در اطراف اتاق، کمدهاي ديواري و قفسه‌هايي که در پلکان تعبيه شده‌اند، يک ميز تحرير با کابين نگهداري لوازم و چند قفسه کوچک براي قرار دادن انواع اسباب بازي‌ها، کتب و ساير لوازم ريز و درشت.

منبع:
www.dabi.ir/nt