نکات طلایی برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب شما بايد محيطي آرام باشد که بتوانيد در آن به آرامشي بکر برسيد و تجديد قوا کنيد. فضايي آرام که در آن به تنهايي و يا به همراه فردي که دوستش داريد از لحضات لذت ببريد. خواب شبانه از مهمترين فرآيندها در زندگي هر فرد است و سبب مي شود خستگي و استرس کار روزانه از وجود فرد دور شود و با روح وجسمي شاداب براي روز جديد و پرمشغله آماده شود. از اين رو اتاق خواب نقش مهمي در خانه دارد.اتاق خواب هر فرد فضايي کاملا شخصي است و سبک و نوع دکوراسيون اتاق خواب هر فرد تنها به سليقه فردي او بستگي دارد و بايد منعکس کننده نيازهاي روزانه، شخصيت و خواسته هاي او باشد.

ابتدا تصميم بگيريد که قصد داريد چه عنصري نقطه کانوني دکوراسيون اتاق خواب شما باشد.تخت خواب، ميز توالتي زيبا يا پوشش پرده؟ نقطه کانوني وسيله اي بزرگ است که به زيباترين شکل در دکوراسيون اتاق جاي مي گيرد و بقيه تحت تاثير آن چيده مي شوند. در اغلب اتاق خواب ها، تخت خواب نقطه کانوني است که مي توانيم آن را به شما نيز پيشنهاد کنيم.

مرحله بعدي اين است که تصميم بگيريد تخت خواب خود را کجا قراردهيد. از نظر ما بهترين جا براي قراردادن تخت، جلوي بزرگترين ديوار اتاق است.اما اتاقهاي مختلف شرايط متفاوتي براي جاي مناسب قرارگرفتن تخت خواب دارند

مرحله بعدي در صورت نبود کمد ديواري کافي، يافتن جاي مناسب براي قراردادن کمد لباسهايتان است. بهترين فضا قسمتي از عقب رفتگي ديوار ( در صورت وجود ) است زيرا در اين صورت فضاي مفيد اتاق و همچنين مسير گردش نور در اتاق به وسيله کمد اشغال و مختل نمي شود.

هنگام تعيين جاي مناسب براي وسايل، به جاي کليد پريزها نيز توجه داشته باشيد. براي مثال کنار تخت خواب و ميز توالت بايد پريز برق وجود داشته باشد.

در صورت وجود فضاي کافي، حتما به قراردادن دراوري حاوي کشوهاي متعدد فکر کنيد زيرا وجود چنين وسيله اي در هر اتاق خوابي مي تواند بسيار مفيد و کاربردي باشد.

حتما براي دو طرف تخت خواب، از ميز کنار تختي و آباژور استفاده کنيد زيرا اين عنصر مي تواند هم به سادگي تقارن در دکوراسيون به وجودآورد و هم سطحي با دسترسي آسان براي قراردادن وسايلي از قبيل ساعت زنگي، عينک مطالعه و ليوان آب در اختيار شما قراردهد.

قراردادن يک کاناپه يا مبل راحتي در اتاق خواب الزامي است. در حقيقت با قراردادن عناصري از اين قبيل کنجي دنج براي استراحتي کوچک در فضاي خصوصي اتاق براي خود مهيا مي کنيد.


توصيه ما در خصوص تلويزيون اين است که آن را در اتاق خواب خود قرارندهيد و براي تماشاي تلويزيون به اتاق نشينمن رجوع کنيد، اما اگر تمايل داريد، توصيه مي کنيم آن را پنهان از ديد مثلا داخل کمد ديواري قرار دهيد و تنها در مواقع نياز براي استفاده آن را بيرون آوريد تا از ريخت و پاش به نظر رسيدن اتاق جلوگيري کنيد.