هفت نکته درباره کف پوش ها

قبل از انتخاب رنگ کف‌پوش‌‌ها، بايد نوع آن را انتخاب کنيد. هنگام انتخاب هر نوع کف‌پوش‌، سعي کنيد حتما جنس باکيفيت‌تر را بخريد. اگرچه کف‌پوش‌‌هاي مرغوب‌تر، گران‌ترند اما ارزش پولي را که خرج مي‌کنيد، دارند. يادتان باشد که کف‌پوش‌‌هاي باکيفيت بيشتر عمر مي‌کنند.
حالا بايد ببينيد از هر کدام از اتاق‌ها و فضاهاي خانه چه استفاده‌هايي مي‌شود و حجم تردد افراد در هر کدام از اين فضاها چقدر است. براي مثال، آشپزخانه و حمام از مکان‌هايي هستند که کف‌پوش‌هاي مقاوم و در عين‌حال زيبا لازم دارند يا براي مثال اتاق‌خواب‌ و اتاق نشيمن بنا به نوع استفاده‌اي که از آنها مي‌شود، به پوششي احتياج دارند که گرم، مقاوم و قابل شستشو باشد. با در نظر گرفتن همين فاکتورهاست که استفاده از کف‌پوش‌هاي با پرزهاي نرم و رنگ ملايم براي اتاق خواب‌ها، توصيه مي‌شود.
اگر کف خانه‌تان ناهمواري دارد، مي‌توانيد موکت يک‌پارچه و ثابت را به عنوان کف‌پوش‌ انتخاب کنيد. اين نوع کف‌پوش‌ نه تنها رنگ، بافت و نقش را به اتاق شما مي‌آورد، بلکه به گرم شدن اتاق‌ها هم کمک مي‌کند. موکت، در عين ‌حال طنين صدا را هم مي‌گيرد. به عبارت ديگر موکت يک نوع عايق صوتي و حرارتي محسوب مي‌شود.
استفاده از فرش، قالي و قاليچه علاوه بر اينکه يک فضاي شرقي و سنتي خلق مي‌کند، مي‌تواند يک فضاي بزرگ را به چند فضاي کوچک‌تر تقسيم کند تا هر فضا کاربري خاص خودش را داشته باشد. يکي ديگر از ويژگي‌هاي فرش، قالي و قاليچه اين است که به‌راحتي قابل حمل است و آسان جابه‌جا مي‌شود.


استفاده از فرش در فضاهاي کوچک و اتاق‌هايي با متراژ پايين موجب مي‌شود که فضا کوچک‌تر به نظر رسد، ولي در اتاق‌ها و سالن‌هاي بزرگ براي رسيدن به القاي حس رسمي بي‌نظيرند.
هرگز رنگ‌هاي کدر را براي کف‌پوش‌تان انتخاب نکنيد، چرا که موجب القا شدن حس کهنگي و کثيفي به محيط اطراف مي‌شود.
براي برقراي ارتباط بين فضاي نشيمن، پذيرايي و غذاخوري بهتر است از فرش‌هاي گرد و بيضي استفاده کنيد و براي تفکيک فضاها از فرش‌هاي مربع و مستطيل استفاده کنيد