هنر چیدمان آشپزخانه كوچك

1- به کارکرد وسيله‌ها توجه کنيد. شما در يک آشپزخانه‌ي کوچک نمي‌توانيد کار زيادي جز آماده کردن غذا انجام دهيد. پس گذاشتن ماشين لباسشويي را در آشپزخانه فراموش کنيد. شما بايد از يخچال و فريزر و اجاق گازهايي استفاده کنيد که جاي کمي مي‌گيرند. ظرفشويي دوقلو هم احتمالاً براي فضاي شما مناسب نيست.

2- درهاي کابينت‌هاي بالايي را برداريد. با اين کار فضا بزرگتر به نظر مي‌رسد. مي‌توانيد ظرف‌هاي شيک و زيباي خود را در اين فضا قرار دهيد.

3- به اين دليل که ممکن است آشپزخانه‌ي شما از ابتدا داراي نواقصي در طراحي باشد، شما بايد اين ضعف‏ها را با اضافه کردن و طراحي مجدد خودتان برطرف کنيد. به کف، کابينت‌ها، ديوارها، رنگ‌ها و نور دقت کنيد. 
4- در جاهاي مناسب از شيشه استفاده کنيد. استفاده از شيشه، ديد را گسترش مي‌دهد. به جاي درب کابينت‌ها، درب آشپزخانه، حتي براي روي پيشخوان، مي‌توانيد از شيشه استفاده کنيد.

5- از نورپردازي مناسب براي فضاي آشپزخانه استفاده کنيد. در جايي که غذا مي‌خوريد، زير کابينت‌هاي بالايي و بالاي ظرفشويي از نور مناسب استفاده کنيد.

6- از کف‌پوش مناسب استفاده کنيد. . وقتي کسي وارد آشپزخانه مي‏شود، اغلب اول چشمش به زمين مي‌افتد. انتخاب يک کف‌پوش مناسب، براي آشپزخانه‌ کوچک شما مهم است.

7- رنگ ديوارها، پيشخوان و وسايل آشپزخانه، در بزرگ يا کوچک جلوه دادن آشپزخانه م?ثر است. رنگ‌هاي روغني يا روشن با اندازه‌ي مناسبي از رنگ سفيد، مي‌تواند با انعکاس نور، فضا را بزرگتر کند و با هدايت چشم به سمت بالا سقف را بلندتر جلوه دهد.