چیدن وسایل خانه بعد از اسباب کشی

به نظر مي رسد باز کردن وسايل بعد از اسباب کشي تمامي ندارد. بعد از مرحله پراسترس و خسته کننده جابه جايي و رسيدن به خانه جديد، اگر دوست داريد هرچه سريع تر و راحت تر هر چيزي را در جاي مناسب قرار دهيد از روش زير استفاده کنيد.
هر چه زودتر بدون استرس وسايل را باز کنيد، زودتر به آرامش مي رسيد. براي اين منظور:
ابتدا تصميم بگيريد که مبلمان و وسايل بزرگ بهتر است در کجا قرار بگيرند؟
هيچ وقت بدون مشخص کردن جاي وسايل، آن ها را باز نکنيد. اين کار باعث مي شود ماه ها در داخل جعبه هاي باز شده به دنبال وسايل متفرقه و مختلف بگرديد.

براي باز کردن برنامه ريزي داشته باشيد. بهترين حالت باز کردن وسايل در مدت يک هفته خواهد بود.
بعد از برگشتن از کار روزانه و کمک گرفتن از کسي براي نگه داري از کودکتان، شروع به باز کردن وسايل کنيد.

از فرزند بزرگ تر خود در اين راه کمک بگيريد. مي توانيد اين کار نفس گير را بين اعضاء خانواده تبديل به کاري سرگرم کننده کنيد. با يک برنامه ريزي مطمئن باشيد هريک از اعضاء خانواده در اين راه به شما کمک خواهند کرد. از آن ها بخواهيد هر روز دو يا سه جعبه را باز کنند.

جعبه هاي پرکارتر مانند ظروف غيرضروري آشپزخانه يا وسايل گاراژ را به آخر هفته موکول کنيد.
فراموش نکنيد وسايل مورد نياز و ضروري را ابتدا باز کنيد. موقع بسته بندي، کارتن هايي که ابتدا بايد باز
شوند را مشخص کنيد و روي آن ها بنويسيد: ضروري يا اول باز شود يا با زدن علامتي خاص اولويت آن ها را مشخص کنيد.

وسايل ضروري شامل ملحفه ها، وسايل حمام و آشپزخانه و بعضي از لباس ها خواهند بود. باز شدن وسايل لازم، زندگي را در طول مدتي که در خانه جديد کاملا مستقر شويد، کمي راحت تر مي کند.
هنگام باز کردن کارتن ها، فهرستي از محتويات داخل آن را با خود به همراه داشته باشيد تا وسايل را راحت تر پيدا کنيد.
گيج و عصبي نشويد. بالاخره همه چيزها باز شده، در جاي مناسب قرار خواهند گرفت.

وسايل را اتاق اتاق باز و از آشپزخانه و حمام شروع کرده و تا اتاق خواب ها و اتاق بچه ها ادامه دهيد.

به محض اين که هر کس به وسايل شخصي خود دسترسي پيدا کرد، سراغ وسايل بقيه جاها مثلا اتاق پذيرايي، راهرو و ... برويد. بار ديگر تاکيد مي کنيم که از ساير اعضاء خانواده کمک بگيريد و خانه جديد را با کمک هم و در کنار هم بسازيد.

اگر طرح خاصي از چيدمان در ذهن داشته باشيد، قرار دادن مبلمان در جاي خود راحت ترين کار خواهد بود. اگر در اين کار مطمئن نيستيد، از ديگران نظر بخواهيد. بسته بندي لوازم منزل

قبل از باز کردن وسايل، لوازم ضروري مانند چاقو، پيچ گوشتي، ميخ، چکش و سطل آشغال را آماده کنيد تا به راحتي چسب ها را باز کرده، تابلوها را به ديوار زده و کارتن هاي خالي را دور بريزيد.

در صورتي که فکر مي کنيد کار جابه جايي وقت و انرژي زيادي از شما خواهد گرفت و از نظر مالي مشکلي نداشته و در مضيقه نيستيد، از شرکت هاي خدماتي براي فرستادن نيرو کمک بگيريد. با اين کار در وقت خود صرفه جويي کرده، اين روزها را راحت تر مي گذرانيد.
منبع:همشهري