8 روش زیبا برای بکار بردن شیشه در کابینت آشپزخانه

با استفاده از قاب هاي شيشه اي در کابينت هاي آشپزخانه نور آفتاب را جذب کنيد و زيبايي بيشتري به منزل خود بدهيد.
کابينت هايي که درب هاي شيشه اي دارند اغلب در قسمت هاي فوقاني آشپزخانه استفاده مي شوند و نقطه کانوني زيبايي ايجاد مي کنند. اين کابينت هاي شفاف را مي توان براي زيباسازي فضا، نشان دادن ظروف و اشياي تزئيني و قرار دادن لوازم آشپزخانه استفاده کرد.

1. کابينت جزيره شيشه اي
بعضي از آشپزخانه جزيره اي (اوپن) دارند که فضاي آشپزخانه را از فضاي مجاور (اغلب اتاق غذاخوري) جدا مي کند. معمولاً به سه طرف اين جزيره دسترسي وجود دارد. با آنکه کابينت جزيره خيلي کاربردي است، ولي صاحبخانه اغلب حس مي کند که جزيره فضاي آشپزخانه را خفه مي کند. اگر کابينت هاي جزيره را شيشه اي کنيد، نور بيشتري به داخل راه مي يابد و حس جاداري مي دهد.

2. کابينت هاي شيشه اي بدون قاب
کابينت هاي شيشه اي سنتي به دو شيشه يک قاب چوبي دارند. ولي کابينت هاي شيشه اي بدون قاب فقط از شيشه ساخته شده اند و سبک مدرن و معاصر دارند و لولاهاي آنها بطور شيک و زيبايي نصب شده است و در کل ظاهر زيباتري دارند.

3. کابينت بجاي پنجره
در آشپزخانه اي که بيشتر از ديوار پنجره دارد چه مي کنيد؟ سعي کنيد کابينت هاي ديواري را مانند شکل زير در قسمت پنجره قرار دهيد.

کابينت هاي پنجره اي پانل پشتي ندارند و درنتيجه نور را به داخل راه مي دهند.

4. شيشه کشويي
اين شيشه ها که در دهه هفتاد رايج بودند، درهاي کشويي داشته و اخيراً دوباره محبوب شده اند. در اين نوع کابينت، درهاي شيشه اي روي ريلي در کنار هم سر مي خورند.

در بعضي از آنها لوله و دستگيره داخل شيشه کار شده است و در اکثر آنها فقط يک دايره به اندازه يک انگشت بريده شده تا بتوان شيشه را باز و بسته کرد.

5. شيشه هاي تزئيني
درب هاي شيشه اي، با قاب يا بدون قاب، با طرح ها و نقش هاي مختلفي موجودند. در اين تصوير يک شيشه دکوراتيو را مي بينيد که در بافت آن حباب هايي وجود دارد و به آن نماي جالبي داده است. البته طرح هاي اين نوع شيشه ها متفاوت است و مي توانيد انتخاب هاي زيادي داشته باشيد.

شيشه مات، شيشه حکاکي شده، شيشه رنگي و شيشه طرح دار هم انواع مختلف شيشه براي کابينت آشپزخانه است.

6. کابينت هاي زيرين شيشه اي
بسياري از آشپزخانه ها فقط کابينت فوقاني دارند، ولي کابينت زيرين هم به درد مي خورد. درب هاي شيشه اي کابينت هاي زيرين نقطه کانوني براي جلب توجه و بخشي براي قرار دادن لوازم تزئيني به شمار مي روند.

ولي خانواده هاي بچه دار نبايد از درب هاي شيشه اي براي کابينت هاي جلويي استفاده کنند. زيرا وقتي بچه ها روي صندلي و در کنار پيشخوان نشسته اند، ممکن است با پا به شيشه ضربه بزنند.

7. کابينت هاي درب شيشه اي بلند
کابينت هاي بلند براي جا دادن لوازم بلند مثل جاروها، زمين شوها، لوازم نظافت و بعضي چيزهاي ديگر به درد مي خورند. اگر درب آنها را شيشه اي کنيد، مي توانيد داخل آنها ظروف تزئيني يا اشياي شخصي قرار دهيد.

8. کابينت هاي شيشه اي رنگ شده
اين درب ها بدون قاب هستند و شيشه آنها از داخل رنگ شده و از بيرون جلاي زيبايي دارد.
اين کاربرد خاص با نام جلاي کارخانه اي شناخته مي شود. رنگ اپوکسي در محيطي کنترل شده بطور يکنواخت به پشت شيشه زده مي شود تا نقصي در آن نباشد. نتيجه نهايي يک جلاي عالي است که از آن طرف شيشه ديده مي شود.
منبع : bartarinha.ir