اتاق‌هایتان را رنگ کنید

دوست داريد که تنها در دو روز آخر هفته ظاهر خانه تان را تغيير دهيد؟ ما در اينجا براي شما چند پيشنهاد براي يک دکوراسيون ساده و سريع داريم:


حد و مرز تعيين کنيد
بين دو رنگ اصلي زمينه ديوار اتاق تان فاصله بگذاريد. اين کار به زيبايي اتاق شما مي‌افزايد و رنگ زمينه اتاق چشم را نوازش مي‌دهد. براي ايجاد خلاقيت بيشتر، قانوني براي استفاده از خطوط روشن اطراف اتاق در ارتفاعي معادل اندازه صندلي‌ها تعيين کنيد ( در حدود 2 1/2 تا 3 فوت از کف اتاق). در امتداد اين علامت‌ها نقاشي کنيد، براي اينکه رنگ اتاق شما ملايم تر به نظر برسد از قلم موي نواري براي رنگ کردن استفاده نکنيد.


زمينه اصلي
يکي ديگر از راه‌هاي علامت گذاري برجسته سازي است. تغيير يک رنگ به رنگ ديگر عمق آن رنگ را مشخص مي‌کند. براي مثال در اين تصوير رنگ قرمز به خوبي مشخص است. و خطوط سفيد بين آن شدت رنگ را بيشتر کرده ؛ استفاده از يک رنگ تند روي يک ديوار اتاق خيلي بهتر و زيباتر از اين است که هر چهار ديوار اتاق را با يک رنگ نقاشي کنيد. به ياد داشته باشيد که اين خطوطي که قبلا براي پوشاندن نوارها زده شده براي اين است که بين رنگ‌ها خطوط موج دار بوجود بياورد.



بلوک‌هاي رنگي
بلوک‌هاي رنگي در هر اتاقي که باشند ديوار و زمينه آن را نمايان مي‌کنند و باعث مي‌شوند در ابتداي ورود مهمانان چشم شا به ديوار شما خيره شود. در اينجا بلوک‌هاي رنگي ما با همديگر هماهنگ شده و يک اتاق مدرن ايجاد کرده است. قبل از اينکه ديوارتان را با قالب‌هاي رنگي بزرگ بپوشانيد ابتدا قالب‌هاي کوچک را امتحان کنيد. ببينيد آيا از اين مدل و زمينه خوشتان مي‌آيد يا نه؛ مي‌توانيد اين کار را روي يک کاغذ هم انجام دهيد. براي اينکه طرح شما واقعي تر به نظر برسد ابتدا قالب‌هاي رنگي تان را از روي کاغذهاي رنگي و يا پارچه‌هاي رنگي ببريد و روي يک کاغذ بچسبانيد. اين الگو به شما کمک مي‌کند تا بهتر تصميم بگيريد.


چشم اندازي عسلي رنگ
الگوي قبلي مان را که يادتان هست؟ بلوک‌هاي رنگي هماهنگ! در اين قسمت شما مي‌توانيد آن طرح را با رنگ‌هاي ملايم تري مانند رنگ عسلي و زرد انجام دهيد. ترکيب اين رنگ‌ها ساده تر هم هست. مي‌توانيد لحاف روي تخت خواب تان را هم با رنگ ديوارتان هماهنگ کنيد.


قسمتي از بهشت
باز هم طرحي مانند الگوي قبلي؛ اما اين بار نمي خواهيم خودمان را مقيد به ترکيب رنگ‌هاي يکسان بکنيم. اين بار طرح‌هايمان را روي يک تخته چوبي يا پلاستيکي پياده کرده ايم که آن را روي ديوار مي‌چسبانيم. اين تخته‌ها از چوب‌هاي توخالي بايد درست شوند تا براي نصب شدن روي ديوار سنگين نباشند. اين طرح را مي‌توانيد به صورت يک طرح متحرک هم استفاده کنيد. به شرطيکه که اين تخته‌ها تاشو باشند.


توضيحاتي در مورد کف خانه
اگر کف خانه شما سفيد و بدون طرح است مي‌توانيد روي آن نقاشي بکشيد يا از کاشي‌هاي طرح دار استفاده کنيد. اين حياط زيبا با سنگفرشي از کاشي‌هاي بتوني، تزيين شده تا ترک خوردگي بين کاشي‌هاي قديمي مشخص نشود.


به اين طرح هم نگاهي بيندازيد
مي توانيد با نقاشي و رنگ مبلمان خانه تان را دگرگون کنيد. اين ميز کوچک بسيار ساده و از چوب مسطح و هموار ساخته شده است. مي‌توانيد از يک رنگ و يا ترکيب چند رنگ براي تزيين اين ميز ساده چوبي استفاده کنيد.


لوازم ساده خانگي
حتي ساده ترين لوازم خانگي مورد استفاده روزانه مان هم مي‌توانند با چند کار هنري زيبا تبديل به يک وسيله مدرن شوند. ابتدا يک طيف رنگي, سپس يک طرح نقاشي انتخاب کنيد. مي‌توانيد با يک قلم موي دستي اين کار را انجام دهيد. البته ترکيب و چگونگي استفاده از اين طيف رنگي بر عهده شماست ؛ مي‌توانيد خطوط يکسان و هماهنگ با هم بکار ببريد يا خطوطي بکار ببريد که در اندازه و شکل با هم متفاوتند.

تراشه‌هاي چوبي هنري
تمام قطعات چوبي که تا بحال جمع مي‌کرديد، امروز به درد تان خواهند خورد. مي‌توانيد آنها را با سليقه چيده و يک اثر هنري خلق کنيد. البته مي‌توانيد اين قطعات را رنگ کنيد يا از چوب‌ها و مقواهاي رنگي استفاده کنيد. اين اثر هنري را قاب کنيد. براي اينکه در اين اثر هنري پرسپکتيو ايجاد کنيد, بعضي از اين تراشه‌ها را به کف قاب بچسبانيد و بقيه را به شيشه اي که مي‌خواهيد روي قاب تان متصل کنيد.

منبع: بيتوته