استخرهای جذاب برای حیاط کوچک خانه

معماري داخلي- استخر ها هميشه موضوع جذابي بوده و هستند. حتي اگر خانه ها و آپارتمان هايي که درونشان زندگي مي کنيم جايي براي تعبيه استخر نداشته باشند، باز هم نگاه کردن به عکس استخرهاي زيبايي که تلالو خورشيد زلال بودن و شفافيت آب درون آن ها را بيشتر نمايان مي کند و جلوه اي خاص به آن ها مي بخشد براي ما دلچسب و زيبا است. اما شايد بتوان با ترفند هاي خاص درون محوطه بيروني خانه هاي کوچک، استخر هاي کوچکي ساخت و در فصل هاي بهار و تابستان که پيش رو است از آن ها استفاده کرد و لذت برد. با ما همراه باشيد تا با هم نگاهي به استخرهاي کوچکي که در حياط و محوطه بيروني خانه ها ساخته شده اند بياندازيم.

استخرهاي کوچک با عرض کم براي محوطه بيروني خانه
استخرها که هميشه نبايد طول و عرض زيادي داشته باشند، بعضي وقت ها؛ مانند عکس پايين، مي توان از وجود استخرهايي با عرض کم اما طول زياد در حياط خانه بهره برد. عرض اين نوع استخرها مي تواند برابر يک متر يا يک و نيم متر باشد و طول آن ها با طول خانه برابري کند.

استخرهاي کوچک در کنار تراس خانه
اگر دوست داريد در حياط خانه تان استخر داشته باشيد، مي توانيد از تراس هاي تان کمک بگيريد، اگر بتوانيد که عرض تراس هاي تان را به اندازه يک صندلي کم کنيد، مي توانيد بقيه عرض آن را به استخر تان اختصاص دهيد. اگر دوست داريد در خانه تان استخر داشته باشيد.

استخرهاي کوچک جعبه اي
وقتي محوطه بيروني خانه تان به شما اجازه نمي دهد تا يک استخر مستطيل شکل داشته باشيد، شما هم مي توانيد از استخرهاي جعبه اي استفاده کنيد. ديواره اين استخرها بتني است و ابعاد و اندازه هاي آن ها مي تواند بر حسب نياز شما تغيير پيدا کند، در واقع اين نوع استخرها مي توانند شبيه جکوزي ها نيز عمل کنند.

استخرهاي کوچک نيم دايره
استخرهاي نيم دايره هم نوع ديگري از استخرها هستند که فضاي کمي را در حياط و يا محوطه بيروي خانه شما اشغال مي کنند، ضمن آن که شکل ظاهري متفاوت آن ها هم مي تواند به جذابيت و زيبايي آن بيافزايد، قضاوت با خود شما است. حتي اين استخرها مي توانند در دل قناسي هاي زمين شما به وجود بيايند و حتي شکل و طرح خاصي هم نداشته باشند.

استخرهاي مستطيلي کوچک
استخرها حتما نبايد شکل و شمايل خاصي داشته باشند تا هيجان انگيز و جذاب باشند، گاهي يک استخر مستطيل شکل کوچک گوشه حياط خانه که دورتادورش با گلدان هاي سفالي زيبا و مبلمان هاي محوطه بيروني خانه تزيين شده است، مي تواند زيباترين عنصر محوطه بيروني خانه باشد. اگر حياط و محوطه بيروني تان جاي کمي دارد بايد قيد فرم هاي عجيب و غريب استخرها را بزنيد و ازشکل هاي ساده استفاده کنيد.

طراحي استخرهاي خانه, استخرهاي کوچک خانه
استخرهاي کوچک ترکيب شده با آلاچيق ها
چند پاراگراف بالاتر راجع به استخرهاي کنار تراس ها با شما صحبت کرديم و حالا مي خواهيد بگوييم راه ديگري که مي توانيد استخرها را مهمان خانه خود کنيد، اين است که کمي از فضاي آلاچيق هاي تان را به استخر ها قرض دهيد تا بتوانيد هم آلاچيق داشته باشيد و هم از لطافت حضور آب در کنار آن بهره مند. نمونه اي زيبا از اين استخرهاي کنار آلاچيق را در عکس پايين مي توانيد ببينيد.


استخرهاي کوچک با ديوارهاي شيشه اي
اگر احساس مي کنيد فضاي داخلي استخرتان گرفته است، در صورت امکان همه ديواره هاي آن را شيشه اي کنيد، اگر امکانش برايتان وجود ندارد، دست يکم يکي از آن ها را شيشه اي کنيد تا منظره ي نمايان از پشت آن ها به دلبازي فضاي استخرتان کمک کند.


يکي از ديواره هاي استخر را شيشه اي کنيد تا منظره ي نمايان از پشت آن ها به دلبازي آن کمک کند
يادتان باشد که براي داشتن يک استخر در فضاي بيروني خانه هايتان، بايد با ابعاد و اندازه هاي آن بازي کنيد و خيلي خودتان را مقيد به استانداردها نکنيد، استانداردها مي توانند بر اساس هر خانه اي تغيير کنند، اين شما هستيد که استاندارد هاي خانه تان را تعيين مي کنيد، پس باور داشته باشيد که شما هم مي توانيد در خانه کوچک تان استخري کوچک داشته باشيد.


منبع : chidaneh.com