اصول انتخاب و خرید مبلمان حرفه ای

مبلمان يکي از قسمت هاي مهم دکوراسيون هر خانه است که بايد در خريد آن دقت بسياري داشته باشيد. اگر مي خواهيد به صورت حرفه اي مبلمان تان را انتخاب و خريداري کنيد بهتر است اين مقاله را از دست ندهيد.
اصول خريد يک مبلمان حرفه اي را بدانيد
انتخاب و خريد يک مبل مي تواند نکته بسيار مهمي در زندگي هر خانواده اي باشد، با استفاده از اصول زير شما به راحتي مي توانيد مبل مورد نظر خود را انتخاب کنيد.
يکي از لذت هاي زندگي اين است که روي يک مبل راحت دراز بکشيم و استراحت کنيم. ولي خريدن مبلي که در گذر زمان آزمون خود را بتواند پس بدهد نياز به دقت فراواني دارد. مهم ترين چيزي که بايد در نظر داشت اين است که براي خريد عجولانه تصميم گيري نکنيد. مبلي که طراحي ساخت بي نظيري داشته باشيد و به همراه آن راحتي و تکيه گاه فراهم کند چيزي است که بهترين گزينه به شمار مي رود. و همچنين چيزهاي ديگري نيز وجود دارد که بايد در نظر گرفت نظير شيکي، شکل، رويه دوزي و دوام آن. راهنماي خريد زير مهم ترين نکات را براي شما ليست مي کند، تا زماني که مي خواهيد خريد کنيد، نه تنها خريد شما يک تجربه ي فوق العاده راحت بلکه با دوام نيز باشد.
راهنماي انتخاب مبلمان,اصول خريداري مبلمان راحتي براي منزل

هنگام خريد مبل اندازه و شکل اتاق را در نظر بگيريد

به اندازه مبلي که انتخاب مي کنيد دقت کنيد
محلي که براي مبل خود در نظر گرفته ايد را اندازه گيري کنيد، هنگام خريد اندازه و شکل اتاق را در نظر بگيريد. مبلي که فکر مي کنيد متناسب با فضاي اتاق شما است را انتخاب کنيد، اندازه هاي مبل را يادداشت کنيد و اندازه ي آن ها را با استفاده از نخ روي کف اتاق شبيه سازي کنيد. به اين صورت شما مطمئن مي شويد که مبل مورد نظر شما در اتاق جا خواهد شد يا نه و اينکه فضاي اضافي در اتاق براي قدم زدن يا عبور از آن وجود دارد.
توصيه مهم در خريد مبلمان
همچنين مهم است که چطور قصد داشته باشيد مبل خود را وارد اتاق کنيد. اگر راهروهاي باريکي داريد، يا در مجتمع آپارتماني زندگي مي کنيد که از آسانسور يا پله استفاده مي کنيد، در نظر بگيريد که آيا قادر خواهيد بود که به راحتي مبل را وارد خانه ي خود کنيد يا خير.
نکاتي مهم براي خريد مبلمان,توصيه هايي براي خريد مبلمان شيک
هنگام خريد مبل سعي کنيد متوجه شويد زير رويه دوزي مبل چه چيزي قرار دارد


هنگام خريد مبلمان به راحتي آن دقت کنيد
در رابطه با يک مبل تازه، آنچه که شما مي بينيد و آنچه که حس مي کنيد تا حد زيادي آن چيزي است که در نهايت گيرتان مي آيد. با توجه به اين حرف، حواستان باشد مبلي که فوق العاده از نظر راحتي و داشتن تکيه گاه عالي به نظر مي آيد ممکن است با گذشت زمان قدرت خود را از دست بدهد. به همين دليل، سعي کنيد متوجه شويد زير رويه دوزي آن مبل چه چيزي قرار دارد.
راهنماي انتخاب مبلمان, اصول خريداري مبلمان راحتي
متناسب با عرض اتاق تان مبل را انتخاب کنيد


شکل و اندازه مبلمان در انتخاب آن مهم است
اگر يک اتاق نشيمن کوچک يا با عرض کم داريد، حتما شما اين را نمي خواهيد که با قرار دادن يک مبل بزرگ جايي براي چيزهاي ديگر باقي نگذاريد. با قرار دادن مبلمان بزرگ مسير رفت و آمد هم بسيار سخت و دشوار مي شود. متناسب با عرض اتاق تان مبل را انتخاب کنيد.
نکاتي مهم براي خريد مبلمان,توصيه هايي براي خريد مبلمان زيبا
خانواده دارها مبلي را انتخاب کنند که کنار همديگر به شکل L يا U قرار بگيرند تا همه بتوانند روي آن بنشينند


عملکرد مبلمان در انتخاب مبل بسيار مهم است
اگر شما خانواده دار هستيد، دو مبلي را در نظر بگيريد که در کنار همديگر به شکل L يا U قرار بگيرند تا همه بتوانند روي آن در کنار هم بنشينند. اين نوع سبک‎ ها، که هم چنين با نام مبل هاي مدولار (modular) يا چند تکه (sectional) شناخته مي شوند، بايد براي رو دوزي از يک پارچه بادوام استفاده شده باشد، به ويژه اگر حيوان خانگي نيز در خانه خود داريد. در اين رابطه چرم، ميکرو فيبر محکم سنتزي و مخملي و پرز دار موارد خوبي به شمار مي روند. مبل هاي راحتي چند تکه گزينه هاي خوبي براي استراحت به شمار مي روند و مخصوصا براي سينماهاي خانگي ايده آل مي باشند.
اصول خريد مبلمان, خريد مبلمان راحتي
مبلي را انتخاب کنيد که از نظر استايل و کلاس با دکوراسيون اتاق شما هم خواني داشته باشد


در هنگام خريد مبلمان به استايل آن دقت کنيد
مبلي را انتخاب کنيد که از نظر استايل و کلاس با دکوراسيون منزل شما هم خواني داشته باشد. مبلي که زياد جلب توجه نمي کند مناسب يک دکوراسيون مدرن است، و يک مبل داراي قسمت پشتي مرتفع در يک خانه اي که بيشتر سنتي است بهتر جواب مي دهد.
راهنماي خريد مبلمان,تکنيک هاي خريد مبلمان منزل
دسته مبل ها به اندازه ي کافي راحت باشند که بازوي خود را روي آن قرار بدهيد


در هنگام خريد مبل به شکل دسته آن دقت کنيد
شکل دسته هايي که دوست داريد را در نظر بگيريد و اينکه آيا به اندازه ي کافي راحت هستند که بازوي خود را روي آن قرار بدهيد، روي آن چرت کوتاهي بزنيد يا حتي گاه به گاه روي آن بنشينيد. بعضي از افراد دسته هاي مربعي شکل دوست دارند، بعضي دسته هاي گرد را ترجيح مي دهند. دسته هاي پهن سبک هاي هستند که امروزي تر هستند ولي مي توانند جاي زيادي را به خود اختصاص دهند. مبلي که قسمت پشتي مرتفعي دارد اغلب اوقات يک دسته ي باريک دارد، و اگر مبل طراحي کلاسيکي داشته باشد، ممکن است يک دسته ي داراي قوس يا داراي آرايشي باشد که به سمت لبه ها پهن مي شود.
روش خريد مبلمان, راهنماي انتخاب مبلمان
به آرايش کوسن هاي مبلي که انتخاب مي کنيد دقت کنيد


به کوسن هاي مبلي که انتخاب مي کنيد دقت کنيد
معمولا براي پشتي هاي مبل ها به سه حالت و آرايش مختلف کوسن ها را قرار مي دهند : fixed-back يا به صورت تثبيت شده در پشت (مدلي محبوب به هنگام ساخت مبلمان به شکل اواسط قرن بيستم)، cushion-back (متداول ترين مدلي که به کار برده مي شود و در مبلمان ال شکل ديده مي شود و کوسن هاي پشتي طوري انحنا دارند که در اطراف دسته هاي مبل جا گيرند ) و در پايان مدل scatter-back (آرايش آزادي از کوسن ها که اسکلت بخش پشتي مبل که لايه گذاري شده است را مخفي مي کند) .
اصول خريداري مبلمان راحتي,نکاتي مهم براي خريد مبلمان
به آرايش کوسن هاي مبلي که انتخاب مي کنيد دقت کنيد

در هنگام خريد مبلمان به موادي که با آن پر مي شود دقت کنيد
گران قيمت ترين چيزهايي که براي پر کردن تشک هايي که روي آن ها در مبل مي نشينيم و يا در بخش تکيه گاه مبل استفاده مي شود پر و کرک (پر ريز) به شمار مي روند، ولي ضرورتا براي استايل مبلمان استفاده از آن ها درست نيست چون ظاهر غير هموار و قلنبه مانندي به مبل مي دهند.
از آنجايي که پر کردن يک کوسن با پر ريز نياز به کرک هاي بسيار به همراه خوب کوبيدن آن دارد، آن ها بيشتر مخصوص کوسن هاي پشتي (که به آن ها روي مبل تکيه مي دهيم) مي باشند. تشک هايي که روي آن ها مي نشينيم بايد محکم باشند و بعد از اينکه به پايين فشار داده شوند شکل خود را دوباره به دست آورند (مگر آنکه با پر يا کرک پر شده باشند). کوسن هاي فومي گران قيمت ترين کوسن ها هستند، ولي خيلي سريع مي توانند کاهش حجم داشته باشند. يک گزينه ي خوب براي پشتي ها، کوسن هايي هستند که فوم ارتجاعي حول کرک يا حتي پلي استر (قيمت آن کمتر است) پيچيده شده باشد.