بانک در کانادا

در اين مطلب مي خواهم در رابطه با بانک هاي کانادا صحبت کنيم. مصلما در هنگام ورود به کاناداد به عنوان يک تازه ‌وارد پول نقد بسياري همراهتون داريد، که بايد آنرا بلافاصله در بانک پس انداز کنيد. مهاجرت به کانادا

زماني که به عنوان يک تازه ‌وارد به کانادا مي رويد, پول نقد بسياري به همراه خود داريد، اولين کار و حياتي‌ ترين کاري که در بدو ورود بايد انجام بدهيد، باز کردن يک حساب بانکي است. در کانادا 5 بانک اصلي وجود دارد که به Big Five معروف هستند, که نام آن ها به ترتيب: رويال بانک کانادا (RBC)، بانک سلطنتي تورنتو (TD)، بانک نوا اسکوشيا (Scotiabank)، بانک مونترال (BMO)، بانک تجاري امپراطوري کانادا (CIBC) مي باشد.

در يک زماني اولين گزينه‌ براي ايراني ها TD بانک بود، اما در چند ماه اخير به دليل بستن بي‌دليل حساب تعدادي از ايرانيان بعد از تحقيقات بسياري دو بانک RBC و اسکوشيا را براي تازه ‌واردين به کاناداتوصيه مي کنيم. در اين قسمت مي خواهيم توضيح مختصري در رابطه با مزايايي که باعث شدن تا بانک اسکوشيا را به شما پيشنهاد دهيم, بدهيم.

پلن اسکوشيا بانک براي تازه‌ واردها: با دادن اکانت به مدت يک سال بدون کارمزد کل امور اساسي بانکداري را مي توان انجام داد و دبيت کارت، کرديت کارت و يه صندوق امانات کوچيک هم به مشترکينشان ارائه مي دهند. همينطور اين بانک داراي يک برنامه‌ ي ويژه به نام StartRight مي باشد که ويژه ‌ي تازه‌واردان به کاناداست که اين برنامه راهنماي جامع ايست براي شروع زندگي در کانادا. اين برنامه را به زبان فارسي هم ارائه مي‌ شود. در واقع اين هم يکي از مزايايي اين بانک است که در اين برنامه جمع شده و با مطالعه‌ي آن مي توانيد در رابطه با شروع زندگي مالي در کانادا ديدگاه خيلي خوبي پيدا کرد.

 

يکي ديگر از دلايل اصلي که اين بانک را پيشنهاد کرديم، سيستمSCENE Program بوده است. در اين سيستم به شما 3 عدد کارت داده مي شود. سين دبيت کارت، سين ويزا کارت، کارت عضويت سين. در اين سيستم شما به ازاي هر دلار خريد, يک پوينت دريافت مي کنيد، به طور مثال در ازاي هر فيلمي که در سينما تماشا مي کنيد به شما 100 پوينت داده مي شود و در ابتداي افتتاح حساب و دريافت کارت ‌ها هم 6000 پوينت مجاني داده مي‌شود. اين پوينت‌ ها را مي توان براي تماشاي فيلم‌هاي مجاني استفاده کرد! در واقع به اين معناست که شما با گرفتن هر 1000 پوينت مي توانيد يک بليط سينما دريافت کنيد...