روشنایی و جذابیت دکوراسیون با چراغ های دکوراتیو

چراغ ها و روشنايي هاي دکوراتيو در واقع تکميل کننده روشنايي هاي عمومي هستند. اين نوع از روشنايي ها حتي در حالت خاموش هم مي توانند جزيي از لوازم دکوري منزل محسوب شوند. اين نوع روشنايي ها داراي انواع و مدل هاي مختلفي هستند، مي توانند خودشان يک عضو مجزا باشند، يا مي توانند با مبلمان ها و لوازم منزل ترکيب شوند، خلاصه اين که دنياي شان دنياي متفاوت و گسترده اي است که در اين مطلب مي خواهيم چشمه اي از اين دنياي گسترده را به شما نشان دهيم. پس با ما همراه باشيد.

?. لوستر هاي دکوراتيو
اين نوع لوسترها همان طور که گفتيم حتي در حالت خاموش هم زيبايي و جلوه خاصي به فضا مي دهند. شکل ظاهري زيباي شان باعث مي شود که به آن ها به چشم يک وسيله تزييني نگاه شود تا يک منبع براي روشنايي فضاي داخلي خانه. اين نوع لوسترها مي توانند سبک هاي مختلفي داشته باشند.

?. روشنايي هاي دکوراتيو به شکل آويزهاي سقفي
روشنايي هاي دکوراتيو مي توانند رشته هاي نوراني اي باشند که از سقف ها آويزانند و مي توانند به يک لابي يا نشيمن حسي رويا گونه ببخشند، زمان هايي که اين فضاها کم رفت و آمدند و يا در شب که لزومي ندارد همه چراغ هاي فضا روشن باشد اين نوع از روشنايي ها مي توانند به کمک شما بيايند.


?. کاغذديواري هايي با قابليت نور دهي
روشنايي هاي دکوراتيو مي توانند با عناصر تزييني ديگر فضا هم ترکيب شوند. مثلا کاغذ ديواري ها. بله کاملا هم درست شنيديد، اين روشنايي هاي دکوراتيو مي توانند در غالب کاغذ ديواري هاي زيبا جلوه گري کنند و هر کسي را که به دکوراسيون داخلي منزل شما مي نگرد را شگفت زده کنند.


?. روشنايي هاي دکوراتيو براي فضاي بيروني خانه
روشنايي هاي دکوراتيو فقط مختص فضاهاي داخلي خانه نيستند. از آن ها مي توان در فضاهاي بيروني خانه مانند تراس، بالکن، حياط خلوت و حتي در طرحي محوطه بيروني ساختمان هم استفاده کرد. عکس پايين ايده خوبي به شما مي دهد، مي توانيد تنه درختان خشک شده را ببريد، روي آن ها شيارهايي ايجاد کنيد، و داخل آن ها را نورپردازي کنيد و از اين صندلي هاي چوبي نوراني در باغ و حياط خانه تان استفاده کنيد.

?. گلدان هاي نوري، روشنايي هاي دکوراتيو مدرن
مبلمان ها و وسايل تزييني فضاي بيروني هم مي توانند تبديل به روشنايي هاي دکوراتيو براي شما شوند. نمونه اش همين گلدان هاي نوري زيبايي که در عکس زير مي بينيد. اين نوع گلدان ها هم به محوطه بيروني خانه شما جلوه و زيبايي مي بخشند و هم مي توانند بخشي از مسئوليت نورپردازي فضا را هم به عهده بگيرند.

?. مجسمه هاي مدرن يا روشنايي هاي دکوراتيو
در راستاي اين صحبت که گفتيم اين نوع از روشنايي ها مي توانند با اکثر لوازم و مبلمان هاي منزل ترکيب شوند، مي خواهيم به شما نشان دهيم که چگونه يک مجسمه مي تواند تبديل به يک روشنايي دکوراتيو شود. خب انجام اين کار بسيار ساده است، مجسمه مورد علاقه تان را برداريد، دور قسمت بالايي آن را يک پارچه که کمي قابليت عبور نور داشته باشد بکشيد، حالا تنها چيزي که نياز داريد، يک رشته سيم و سر پيچ و لامپ و دو شاخه است. به همين راحتي مي توانيد خودتان يک آباژور زيبا و در عين حال دکوراتيو براي خانه تان بسازيد.

?. تابلوهاي دکوراتيو، روشنايي هاي مدرن
تابلوهاي روي ديوارهاي خانه تان هم مي توانند روشنايي هاي دکوراتيو زيبا باشند. چند عدد قاب تابلو را که پشت آن ها و يا داخل خودشان نورپردازي شده است، انتخاب کنيد و آن ها را به جاي تابلو روي ديوار نصب کنيد، لزومي ندارد که درون اين قاب ها حتما پر باشد، اين قاب ها مي توانند به صورت خالي هم روي ديوار هاي خانه جلوه گري کنند.


منبع : chidaneh.com