تزیین منزل با رنگ بنفش

دکوراسيون داخلي- از رنگ بادمجاني عميق به بنفش كمرنگ، بنفش رنگ‌هاي متنوع و مختلط دارد كه در بسياري از اتاق‌هاي بزرگ كاربرد دارد. و آز آن رنگ براي دراماتيك كردن رنگ بندي در يك محل استفاده مي‌شود.


تزيين منزل با رنگ بنفش
رنگ بنفش باعث ايجاد احساس تجمل ، رفاه و گرمي مي‌شود. اين ويژگي‌هاي عالي براي يك اتاق ناهار خوري رسمي است. براي نگهداري اتاق از لحاظ نور و درخشش قاب پنجره‌ها با رنگ روغني رنگ شده است. ميز و صندلي‌هاي مجلل كه داراي رنگ قهوه اي مايل به زرد است احساس لوكس بودن را به ما مي‌دهد و فرش يك رنگ اتاق را پوشانده.


نور متوازن
رنگ ديوار به قدري غني است كه آن را تقريبا قهوه اي نشان مي‌دهد. در اين قالب گيري‌ها آثار هنري و تفكيك رنگ وجود دارد، به صورتي كه هم قرمز است و هم ته رنگ آن از قرمز خارج است. ايلين گرفين يك طراح دكور است كه توصيه مي‌كند براي ايجاد يك نور طبيعي در اتاق بايد اشباع رنگ‌ها متعادل باشد.


رنگ بنفش به عنوان يك رنگ بي طرف
ايلين گريفين، براي زمين اتاق به جاي رنگ آلويي از رنگ بژ قهوه اي تيره استفاده مي‌كند. او اين اتاق نشيمن را با رنگ قرمز ، صورتي، بادمجاني و خاكي متحد كرده است.



اهميت به يك انتخاب درست
ايلين گريفين با رنگ‌هاي بنفش، سبز، فيروزه اي ، طلايي و نارنجي يك هنر جالبي نشان داده. اين رنگ‌ها مي‌تواند از نور به تاريكي در سايه اي از رنگ بنفش متغيير باشد. در اين اتاق خواب ديوار‌ها بنفش كم رنگ، بالش‌ها سبز روشن، زرد كره اي و زرد آلويي است كه كاملا با هم ديگر در تضاد بسيار خوب هستند.


اتاق خواب دنج
قرمز مايل به ارغواني در ايجاد يك اتاق خواب دنج كمك زيادي مي‌كند. اين جا به نظر مي‌رسد كه در وسايل اين تخت خواب علاوه بر رنگ‌هاي مختلف به رنگ سفيد هم توجه خاص شده است. قاب‌هايي كه در بالاي تخت خواب است و به نظر مي‌رسد هر كدام قسمت‌هايي از يك طرح كارخانه اي است كه در كنار هم بسيار جذاب اند و به ادامه رنگ‌هاي اتاق كمك زيادي مي‌كند.


رنگ بنفش به عنوان يك رنگ بي طرف
رنگ زرشكي عميق ديوار‌ها رنگي مطلوب، در عين حال مجلل براي اتاق است. آلو رنگي است كه بيشتر قرمز و آبي را با هم تركيب مي‌سازد، بنابراين هر رنگي كه اين دو را در بر داشته باشد بسيار زيبا هستند و رنگ سبز بالش‌ها و رنگ طلايي پرده‌ها متمم رنگ ديوار است.

رنگ شجاعانه ديوار
رنگ ارغواني تيره ديوار‌ها همراه با وسايل روشن اين اتاق خواب مثل رنگ سبز و نارنجي براي ملافه‌ها، همچنين صورتي گرم در كنار هم به خوبي قرار گرفته اند و از همان رنگ آلو الگو گرفته اند.


كاملا مدرن
سياه و سفيد نقطه ي شروع ايده آل براي يك پالت رنگ ساده و دراماتيك است. بنفش يك حس فريبنده قابل لمس را به رنگ خنثي مي‌افزايد. اين رنگ براي ايجاد يك اتاق نهار خوري دنج و مدرن نه بيش از حد تيره است و نه نور بنفش ايجاد سايه كرده است. صندلي‌هاي بافته شده با مواد طبيعي گرماي خاصي به فضا مي‌دهد.



رنگ آرام ديوار دستشويي و حمام
الهام رنگ ديوار مي‌تواند از هر كجا آمده باشد. در اين حمام، پرده ي دوش از گل‌هاي بنفش رنگ الهام گرفته شده و ديوار هم بنفش كم رنگ است. سبد بافته شده در كنار وان يك سبك كلبه اي را به اين حمام اضافه كرده.

اهميت به بالش‌ها
در اين جا يك درس در مورد اهميت به رنگ وجود دارد. كجاي اين عكس چشم شما را گرفته است؟ احتمالا درخشان ترين رنگ، رنگ بنفش بالش روي مبل‌هاي سفيد است.


تاكيدي هوشمندانه
تاكيد بر رنگ آلوچه اي آسايش و زيبايي را گاه به گاه به اين اتاق نشيمن مي‌دهد. ديوار‌هاي سفيد ، يك فرش كم رنگ و يك ميز چوب پيك نيك در كنار رنگ آلوچه اي تركيبي جالب است. قرار دادن بالش‌ها به طرق مختلف راه هوشمندانه اي براي ايجاد علاقه به نيمكت چوبي است.


اهميت به ديوار
يك موضوع توصيف پذير با اهميت به ديوار ايجاد كنيد. با كاشي‌هاي ارغواني يك حمام مجلل را قابل لمس كنيد. دست شويي سفيد و براق و نزديك به ديوار يك نقطه كانوني ايجاد مي‌كند.
منبع: بيتوته