مشخصات فنی کانکس ها

اگر بخواهيم در مورد مشخصات فني کانکس صحبت نمايم بايد پانزده مورد از ويژگي ها و صفت هاي کانکس را به شما معرفي نماييم که هر گاه در بحث مشخصات فني کانکس وارد شديد، بتوانيد به راحتي آنها را تجزيه و تحليل نماييد.

اين ويژگي ها و مشخصات فني کانکس عبارتند از:

اسکلت کانکس : که مهمترين ويژگي يک کانکس مي باشد و از جنس پروفيل بوده و البته بر روي آن در صورت نياز عايق به کار ميرود.
شاسي کف کانکس : که معمولا از تير آهن براي مقاومت بيشتر استفاده مي شود.
ورق بدنه و سقف کانکس : که از جنس گالوانيزه مي باشد.
پوشش داخلي کانکس : در پوشش داخلي کانکس از موارد مختلف استفاده مي شود و بسته به نوع استفاده مي تواند متفاوت و با سليقه مشتري اجرا شود.
عايق براي کانکس : از عايق هاي متفاوت براي جلوگيري از حرارت و صدا در صنعت کانکس سازي استفاده مي شود که با توجه به مورد استفاده آن متفاوت مي باشد.
کف پوش کانکس : که از چنس ضد آب مي باشد و قطعا کاملا واتر پروف ( ضد آب ) بوده و براي تميزي و زيبايي آن در بسياري از موارد ساخت کانکس از کفپوش هاي PVC استفاده مي شود.
هوک : که براي ثابت کرد کانکس ها استفاده دارد و در کانکس هاي متحرک داراي مقاومت بسيار بالايي مي باشد.
درب و پنجره کانکس : معمولا از آلمينيوم بوده و در کانکس هايي که عايق بودن بسيار مهم مي باشد از پروفيل و درب و پنجره هاي دوجداره استفاده مي شود.
اتصالات کانکس : معمولا مقاومت کانکس را از نوع اتصالات و نوع جوشي که استفاده شده در نقاط اتصال و پيچ و مهره مي توان بدست آورد.
سيستم برق و روشنايي کانکس: توسط سيم کشي توکار و روکار و معمولا با داک هاي برق براي تمام کانکس ها اين سيستم در نظر گرفته مي شود و البته بسته به نوع استفاده کانکس و متراژ آن، تعداد آنها متفاوت مي باشد.
سرويس آشپزخانه و آبدارخانه براي کانکس : در صورت نياز به آشپزخانه در يک کانکس بايد بخش هاي لوله کشي و اجراي سينک به دقت انجام شده و موارد عايق کاري در اين بخش با نهايت دقت و مقاومت اجرا شود.
سرويس بهداشتي براي کانکس : مانند مورد قبل در اجراي اين مزيت براي کانکس بايد تمام موارد با کيفيت بالا و مقاومت بالا پياده سازي شود و همچنين سيستم تهويه قوي جدا براي اين قسمت بايد در نظر گرفته شود.
نصب چرخ براي کانکس : در صورت نياز چرخ براي کانکس در موارد کانکس هاي متحرک و سيار، و باتوجه به ميزان وزن و حرکت کانکس، بايد اين بخش به يک کانکس متصل شده و مقاومت آن نيز سنجيده شود.
دريچه هاي کانکس : که اين مورد براي تهويه هواي کانکس و مواردي که کانکس نياز به دريچه کولر دارد اين بخش در نظر گرفته خواهد شد و موارد عايق کاري در اطراف اين بخش ها نيز بايد حتما رعايت شود.
رنگ آميزي کانکس : در مرحله آخر با توجه به صليقه مشتري و البته رعايت هارموني، بخش هاي مختلف يک کانکس رنگ آميزي خواهد شد و از ويژگي هايي که باعث تمايز يک کانکس نسبت به ساير کانکس ها در چشم مشتري خواهد شد.
منبع: اي کانکس