اشتباهات بزرگ اسباب کشی

آیا دوست دارید از به هم ریختگی های خانه هنگام اسباب کشی و آشفتگی هنگام بسته بندی اقلام ریز و درشت که همیشه درگیر آن هستید خلاص شوید؟ می توانید با کنار گذاشتن اشتباهاتی که در ادامه این مطلب ذکر کرده ایم، تاحدی از این مشکل رها شوید و بتوانید به اوضاع سروسامان دهید و یک اسباب کشی آسان و جابجایی راحت را تجربه کنید.

۱. فکر نکردن پیش از شروع کار
هنگامی که افراد تصمیم به جابجا کردن وسایل می گیرند ، اصولا به فضاهای موجود و کاربردهای آن توجه نمیکنند ، کارشان را آغاز می کنند و با کوهی از وسایل که نمی دانند کجا باید بچپانند روبه رو می شوند. برای جلوگیری از این مشکل، کافیست چند روز قبل از جابجایی به برنامه ریزی جهت سازمان دهی وسایل اقدام کنید ،سعی کنید در مورد اینکه چگونه بهترین استفاده را می توان از این فضا داشت، فکر کنید .بیندیشید که چه کسی قرار است ازین فضا و وسایل استفاده کند خوب فکر کنید این راه حل کلید طلایی جابجایی راحت وسایل است.

۲. فراموش کردن اقدامات پیشگیرانه
شما می توانید خیلی سریع از انبار شدن وسایل در یک جا خودداری کنید اما حتما باید قبل از اسباب کشی وسایل اضافی را از وسایل دیگر خارج کرده و به دور بریزید.

3. خرید محصولات سازمان دهنده، بعد از اسباب کشی، مشکل را برطرف می کند
محصولات سازمان دهنده لزوما مشکلات به هم ریختگی های خانه را برطرف نمی کند بهترین جاکفشی دنیا را هم که بخرید، اگر کفش های خود را درست داخل آن قرار ندهید کمکی به شما نخواهد کرد. جهت خرید وسایل سازمان دهنده بعد از اسباب کشی و شناخت نیاز اقدام به خرید کنید.

4. برنامه برای دور ریختن وسایل اضافه و غیر قابل استفاده
هنگام مرتب کردن و جمع آوری وسایل داخل کمد معمولا با کوهی از لباس ها و وسایلی مواجه می شویم که هفته ها و شاید ماه هاست از آنها استفاده نکرده ایم. بهتر است اینگونه وسایل را به افراد نیازمند ببخشیم. یا حتی در یک بسته بندی جدا در کنار سطل زباله قرار دهید تا افرادی که پسماندها را جمع آوری می کنند آنها را بردارند.

5. قرار دادن وسایل در جایی به طور موقت
یکی از اشتباهات رایج در اسباب کشی قراردادن وسایل بطور موقت در جایی دیگر است به هوای اینکه بعد از اسباب کشی به سراغ آنها رفته و در پروسه ی اسباب کشی از دست آنها خلاص خواهیم بود ، این باعث میشود که ما هنگام چیدمان و جابجایی وسایل منزل آنها را فراموش کرده و باعث ایجاد آشفتگی میشود.

6. انبار وسایل به امید اینکه روزی مرتب شوند و یا بکار بیایند
جهت خلاصی از وسایل ، بعد از جابجایی و حمل اثاثیه به منزل جدید خیلی از وسایل را در انبار میگذاریم به امید اینکه روزی از آنها استفاده کنیم یا آنها را مرتب کنیم ؛ این اشتباه بزرگیست که هم انرژی زیادی از خانم خانه میگیرد و هم وقت زیادی تلف میشود بهتر است که در قبل از اسباب کشی اینگونه فکر کنیم که امکان انبار کردن هیچ وسیله ای را نداریم. حمل و نقل اثاثیه منزل

7. همه ی کارها را بر عهده ی یک نفر بودن
گاهی اینگونه می اندیشیم که برای حاکم کردن نظم همه ی کارها را باید بر عهده ی یک نفر بگذاریم ، این کار فشار زیادی بر فرد وارد میکند ، دقتش را پایین آورده و راندمان انرژی اش کم میشود.بهتر است اینگونه فکر کنیم که جابجایی وسایل را بر عهده ی یک نفر بگذاریم.