دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015

دکوراسيون داخلي- اگرچه انتخاب‌هايي که از سوي کمپاني‌هاي مختلف در مورد رنگ سال مي‌شود بيش‌تر براي استفاده در طراحي داخلي خانه است، اما انتخاب پنتون به معني انتخاب گسترده‌تر از رنگ سال است. وقتي پنتون رنگ سال را انتخاب مي‌کند نه تنها از آن در طراحي داخلي استفاده مي‌شود، بلکه صنايع ديگر مانند طراحي گرافيک و مد و فشن از آن بهره مي‌برند. پنتون رنگ عنابي (مارسالا: Marsala) را به عنوان رنگ سال 2015 انتخاب کرده است. از اين رنگ، که به رنگ قرمز شرابي خاکي است، مي‌توان به خوبي در طراحي داخلي خانه استفاده کرد.

رنگ عنابي يک رنگ مايه قهوه‌اي متمايل به قرمز يا يک رنگ شکلاتي آلبالويي است که طبق گفته لئاتريس آيسمن (Leatrice Eiseman) متخصص رنگ و مدير اجرايي شرکت پنتون «داراي حس و حالي ارگانيک و پخته است.». او معتقد است: «عنابي داراي حس و حالي کلاسيک اما در عين حال خنثي است که يادآور خاطرات خوب و خوشايند است.»
اما اگر مي خواهيد از اين رنگ در طراحي داخلي خانه خود استفاده کنيد، ما در اين مطلب در مورد استفاده از اين رنگ در طراحي داخلي صحبت مي کنيم

رنگ مايه‌هاي قرمز به رنگ‌هايي معروف هستند که احساسات ما را بر مي‌انگيزند و اشتهاي ما را بيش‌تر مي‌کنند، به همين دليل اين رنگ‌ها انتخاب بسيار خوبي براي اتاق غذاخوري هستند. در اتاقي که در عکس بالا مشاهده مي‌کنيد، رنگ‌مايه‌هاي قرمز با رنگ زرد شاد اتاق مجاور هماهنگ شده‌اند. سقف سفيد رنگ و ديواري که سه پنجره در آن تعبيه شده است نيروهايي هستند که به کمک ديوارهاي زرد رنگ آمده‌اند و باعث شده‌اند تا فضا روشن، شاد، و سرزنده باقي بماند
در عکس بالا نيز يک رنگ قهوه‌اي- قرمز را مشاهده مي‌کنيد- البته کمي رنگ نارنجي در خود دارد- که به نظر من به عنوان ديوار متفاوت جلوه‌اي زيبا و خاص به فضا داده است. از آن‌جايي که اين رنگ بسيار تيره‌، و البته کمي چرک، است، بايد در کنار آن از مقادير زيادي رنگ سفيد و نور طبيعي استفاده کرد تا گرفتگي و تيرگي اين رنگ کم‌تر شود. اين رنگ در فضاي بالا داراي ظاهري غني و پخته است.

عاشق حمام و دستشويي هايي که در آن‌ها از رنگ‌هاي تيره و غني استفاده شده است، بسيار جذاب هستند. در کل در فضاهايي در خانه که گاهي از آن‌ها گذر مي‌کنيم و يا کم‌تر وقت خود را در آن‌ها مي‌گذارنيم، شما مي‌توانيد از رنگ‌هاي غيرمتعارف و قدرتمند استفاده کنيد.
رنگي که در اتاق بالا استفاده شده است کمي تيره‌تر از رنگ عنابي است و نسبت به آن مقادير بيش‌تري رنگ قرمز در خود دارد و شبيه تلفيقي از رنگ قرمز و قهوه‌اي است. استفاده از رنگ قرمز روشن در اتاق خواب که قرار است در آن به استراحت بپردازيد به نظر کمي پرانرژي مي‌رسد، اما اگر در چنين فضايي از رنگ قرمز تيره که مقدار زيادي رنگ قهوه‌اي تيره در خود دارد، استفاده کنيد، به حس و حالي آرام‌تر و ملايم‌تر در اتاق خواب خود مي‌رسيد.


سايه‌هاي رنگ عنابي وقتي در کنار ديگر رنگ‌مايه‌هاي گرم، مانند رنگ قرمز، زرد، نارنجي، و قهوه‌اي قرار بگيرند، در فضاهايي سنتي و انتقالي ترکيب بسيار زيبا و هماهنگي ايجاد مي‌کنند. اين فضا (عکس بالا) در يک عصر زمستاني حس و حالي گرم و دنج در شما ايجاد مي‌کند

يا مي‌توانيد از کنتراست رنگي در طراحي فضاي خود استفاده کنيد و رنگ عنابي را با چارچوب‌هاي سفيد رنگ و وسايل چوبي ترکيب کنيد. در اتاقي که در عکس بالا مشاهده مي‌کنيد، چنين ترکيبي باعث ايجاد فضايي ملايم و آرامش‌بخش شده است که در آن جزئيات چوبي به زيبايي مي‌درخشند و به چشم مي‌آيند


يا مي‌توانيد از رنگ عنابي در مقادير اندک در فضاهايي مانند کنج اتاق، کمدها و کابينت‌ها، و يا فرورفتگي‌هاي داخل ديوار استفاده کنيد. هر چه کم‌تر از اين رنگ استفاده کنيد، کاربردي‌تر و خاص‌تر به نظر مي‌رسد. به همين دليل شما مي‌توانيد از رنگ‌هاي ديگر در مقادير اندک استفاده کنيد. رنگ‌هايي که به راحتي در فضا به چشم مي‌آيند و نيازي نيست که حتما کل يک ديوار را به آن رنگ درآوريد تا ديده شوند. خوبي چنين کاري اين است که استفاده اندک از رنگ‌ها، تغيير دادن آن‌ها در آينده را راحت‌تر کرده و با هزينه و زمان کم مي‌توان هر از چند گاهي ظاهر اتاق را به روز کرد


اين رنگ قهوه‌اي متمايل به قرمز انتخاب بسيار خوبي براي ديوارهاي اندود شده اين خانه که در يک اقليم آفتابي قرار دارد است. استفاده از رنگ‌هاي غني در ديوارهاي خارجي اين خانه باعث هماهنگي ميان آن با فضاي پيراموني خود شده است و وقتي نور خورشيد مستقيما به آن مي‌تابد جلوه بسيار زيبايي پيدا مي‌کند.
سال گذشته رنگ Exclusive Plum- که رنگ انتخابي شرکت شروين- ويليامز براي سال 2014 بود. سايه‌هاي رنگ صورتي گرم براي اکثر فضاهاي داخلي بيش از حد چشم‌گير است و خيلي جلب توجه مي‌کند، بهتر است از اين رنگ‌ها بيش‌تر در فضاهاي گذر خانه يا فضاهايي که کم تر در آن ها وقت مي‌گذرانيد استفاده کنيد.

رنگ سرخابي درخشان نيز بسيار مناسب فضاي بيروني خانه است. هم‌چنين اگر مي‌خواهيد از آن در فضاي داخلي استفاده کنيد بهتر از آن در مقادير اندک مثلا در کوسن‌ها، بالش‌ها، ظروف، و غيره بهره ببريد.

در هر صورت، بايد ديد که انتخاب پنتون براي سال 2015 چه واکنش‌هايي را به دنبال خواهد داشت و مالکان و طراحان داخلي چقدر از آن در طراحي داخلي استفاده خواهند کرد.

منبع : chidaneh.com