برخی نمادهای فنگ شویی برای دکوراسیون

پرشين پرشيا-خاستگاه فنگ شويي قاره آسيا است به همين خاطر قوانينش براي ما ايرانيان بيگانه و نا آشنا نيست و بسياري از راه کار هايش از قديم در فرهنگ ما نيز وجود داشته و بخشي ازباور هاي کهن ما بوده.
به عنوان مثال خونه تکوني که مردم ما هميشه قبل از بهار انجام ميدن و آلودگي هايي که در طول سال ايجاد شده و بي نظمي هايي که به خاطر استفاده مداوم از وسايل در طول سال به وجود آمده راپاکسازي مي کنن و با انرژي جديد و تازه به استقبال سال جديد مي روند
شايد در زندگي خودتان با مواردي برخورد کرده باشيد که خريد يا اجاره محل جديدي براي کار يا زندگي شما باعث شده تا تغييراتي خوب در زندگي شما به وجود بيايد و در مکالماتتان اين کيفيت را اين طور بيان کنيد که اين خونه برامون اومد داشته يا برامون خوش يمنه و هرکسي در اون زندگي کنه شانس مياره.
فنگ شويي تاريخچه اي کهن و معنايي غني دارد و نمادهاي آن تاثير بسياري در دکوراسيون داخلي دارند. چيني ها و افرادي که با فرهنگ آسياي شرقي آشنا هستند از عناصر شناخته شده در چين براي فنگ شويي منزل خود استفاده مي کنند. براي افرادي با فرهنگ هاي ديگر استفاده از نماد هاي هم معناي جايگزين، شناخته تر و قابل قبول تر است.به طور مثال براي ما ايرانيان آب و آينه بسيار آشنا و صميمي است. شيشه هاي رنگي، پنجره هاي چوبي، سفال و هرآنچه به طبيعت نزديک است هميشه در فرهنگ ايراني به کار برده شده است بنابراين اگر نمادهاي اصلي فنگ شويي را با سليقه ي خود هماهنگ نمي بينيد به دنبال جايگزين آن بگرديد. امروز در اينجا به معرفي آينه، آبنما، بادزنگ، آکواريوم، گياه بامبو، گل ها و سنگ هاي کريستال مي پردازيم با ما همراه باشيد.

کريستال در اصول فنگ شويي
کريستال ها براي افزايش انرژي استفاده مي شوند. اين نماد يکي از قديمي ترين المان هاي به کار برده شده در فنگ شويي است. کريستال ها را مي توان هم در خانه و هم در محل کار استفاده کرد. تعداد، شکل و رنگ کريستال ها داراي معناي خاصي هستند. استفاده از کريستال هاي نوک تيز در فنگ شويي توصيه نمي شود. براي انتخاب شکل کريستال ها معمولا اشکال تراش دار، قطره ها و قلب ها را جلوي پنجره ها آويزان مي کنند تا باعث تلالو نور شوند.

آينه ها نمادي از انرژي عنصر آب هستند، در فنگ شويي آينه ها را به سه بخش تقسيم مي کنند.


آينه در اصول فنگ شويي
آينه ها موارد استفاده بسياري دارند. آينه ها نمادي از انرژي عنصر آب هستند. آينه ها فضا را بزرگتر جلوه مي دهند و به آن بعد مي بخشند. محل قرار گيري آينه ها در دکوراسيون داخلي بسيار اهميت دارد. در فنگ شويي آينه ها را به سه بخش تقسيم مي کنند. آينه هاي تخت در اشکال گرد، بيضي و چهار گوش با قاب هاي چوبي يا فلزي، آينه هاي مقعر که معمولا در فضاي خارجي استفاده مي شوند و آينه هاي محدب که در فضاي خارجي استفاده مي شوند، ولي در صورتي که قاب زيبايي داشته باشند، مي توان آن ها را در فضاي داخلي نيز استفاده کرد.

بامبو دوست داشتني ترين و مشهورترين گياه در فنگ شويي است.