هزینه های اصلی زندگی در کانادا

براي زندگي در کانادا بايد به هزينه هاي اصلي توجه کرد اين هزينه ها شامل خورد و خوراک، مسکن، پوشاک، لوازم منزل، انرژي و حمل ونقل مي باشد که در اين مطلب به شرح هرکدام از آنها ميپردازيم. مهاجرت به کانادا

خورد و خوراک:
زندگي کردن در شهرهاي گوناگون کانادا تاثير چنداني در اين هزينه ها ندارد زيرا فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي مواد غذايي در سراسر کانادا اجناس خود را تقريبا به يک قيمت يکسان به فروش مي رسانند. هزين? خورد و خوراک ماهانه براي يک خانواد? سه تا چهار نفري بين ??? تا ???? دلار در ماه تخمين زده شده است
مهمترين دليل اختلاف در قيمت را مي توان مغازه هايي که از آن خريد مي شود دانست و نيز عادات غذايي و نحوه خريد کردن. اما با خريد کردن از حراجي هايي که به صورت هفتگي مي باشد مي تواند بين ?? تا ?? درصد از هزينه هاي خورد و خوراک بکاهيد. ضمن آنکه خريد از مغازه هايي که اجناس خود را با قيمت کمتري به فروش مي رسانند نيز در صرفه جويي در هزينه تاثير به سزايي دارد.

 

هزين? مسکن:

از لحاظ قيمت و اجاره ي ملک در کانادا، در شهرهاي بزرگي مثل تورنتو، ونکوور يا ادمونتون تفاوت زيادي با هم وجود ندارد. البته هر چند که ونکوور پس از نيويورک، دومين شهر گران آمريکاي شمالي است.
با توجه به منطقه و موقعيت محله، نزديک بودن به مدارس خوب و مراکز خريد، دسترسي آسان به حمل و نقل عمومي و راهها و شريانهاي اصلي، امنيت، بافت منطقه و نيز امکانات و اندازه هر ساختمان اجاره ها در هر شهري قيمت مسکن متفاوت است. شما مي توانيد با جستجو در سايت هاي مرتبط با اجار? مسکن اطلاعات بسيار بيشتر و کامل تري در اين زمينه پيدا کنيد.

پوشاک و لوازم منزل:
معمولا در سال اول ورود به کانادا براي يک تازه مهاجر نياز به خريد لباس خيلي نمي باشد و معمولا مهاجرين لباس هايي به همراه خود مي آورند که براي استفاده در يکي دو سال اول کافي است، مگر اينکه در شهرهاي سردسير، که تقريبا شامل تمام کانادا مي شود، ساکن شويد و لباس گرم کافي همراه نداشته باشي البته به غير از ونکوور.

در مورد هزينه هاي پوشاک براي يک خانواده سه يا چهار نفري شايد نتوان مقدار مشخصي را تعيين کرد، زيرا سليقه در خريد بين هر شخص کاملا متفاوت است. معمولا براي کساني که به دنبال مارک و برند و خريد پوشاک مد روز هستند شايد يک بودج? ماهانه ???? دلاري هم کافي نباشد. از سوي ديگر خريد از حراجي هاي پايان فصل حتي از همان مغازه هاي صاحب نام و برند، مي تواند تا مرز ?? يا ?? درصد از هزينه پوشاک خانوار را بکاهد. با توجه به اين موارد توجه به محل و زمان خريد مي توان با بودجه اي بين ماهانه ?? دلار تا 1000 دلار را در نظر گرفت.

در مورد خريد لوازم منزل هم مي توان با خريد از محل ها و در زمان هاي مناسب صرفه جويي قابل ملاحظه اي کرد. به خصوص براي تازه مهاجرين که اگر وسايل منزل خود را از ايران نياورده باشند، بايد رقم قابل توجهي از پس انداز و اندوخت? خود را صرف خريد مبلمان، تخت و کمد، اتومبيل و ساير اقلام مشابه نمايند.
البته خانه هاي کانادا اين مزيت را دارند که چه هنگام خريد و چه هنگام اجاره، لوازم اصلي آشپزخانه شامل اجاق (گازي يا برقي)، يخچال، لباسشويي، خشک کن، ظرفشويي و يخچال-فريزر از اجزاي جدا ناشدني ملک هستند. هنگام اسباب کشي تقريبا به هيچ وجه جا به جايي اين لوازم خانگي سنگين انجام نمي شود و نيازي به خريد آنها و صرف يک هزينه ي هنگفت نيست.


انرژي و حمل و نقل:
اگر در سال اول زندگي خود در کانادا توان مالي يا نيازي به خريد اتومبيل شخصي نداريد، مي توانيد از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده کنيد تا مقدار بسياري در هزينه هاي زندگي صرفه جويي شود. البته ممکن است استفاده از حمل و نقل عمومي زمان سفر شما را تا حدودي افزايش دهد. از سوي ديگر اگر محل کار شما در مناطقي مانند هسته مرکزي شهر باشد، به دليل هزينه بالاي پارکينگ استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي برايتان به صرفه تر باشد.

مقدار هزينه برق و گاز در مناطق مختلف کانادا با هم متفاوت است. به طور متوسط افرادي که در شهر ونکوور در يک خانه ويلايي زندگي ميکنند ماهانه حدود ??? تا ??? دلار هزينه برق و گاز بپردازد. با توجه به سن، متراژ، کيفيت عايق بندي و جهت قرارگيري ساختمان از نظر آفتاب گيري و نيز الگوي مصرف خانواده، رقم فوق مي تواند تغيير کند البته بايد در نظر داشت که اين هزينه در ماه هاي پاييز و زمستان بالاتر و در تابستان بسيار کمتر است.

شايد شما به ماشين نياز داشته باشيد و قصد خريد يک اتومبيل شخصي را داريد، براي بيمه ي ماشين بايد ماهانه مبلغي حدود ??? دلار در نظر بگيريد که البته نرخ بيمه بر اساس محل زندگي، نوع، مدل و سن اتومبيل و ساير عوامل ديگر، تغيير خواهد کرد. بنزين بزرگترين هزينه ي اتومبيل به غير از بيمه ي آن است. قيمت بنزين در ونکوور دائم در حال نوسان است.