با انفجار رنگها، دکوراسیون خانه خود را بهاری کنید

معماري داخلي- با بهره گيري از رنگ هاي روشن و پر انرژي دکوراسيون خانه خود را طوري طراحي کنيد که به حال و هواي روزهاي بهاري نزديک تر شود و از آن لذت ببريد.

طبيعت بهاري
براي طراحي اتاق نشيمن که معمولا پر رفت و آمد ترين اتاق خانه مي باشد از رنگ هاي شاد استفاده کنيد . در اين مدل دکوراسيون مي توانيد بدون آنکه هزينه زيادي را صرف کنيد به بازار مخصوص فروش اشياء ارزان قيمت يا دست دوم برويد و مثلا با خريد يک گلدان گل نارنجي رنگ فضاي خانه را کاملا زنده و بهاري کنيد.


اتاق خواب بهاري
براي اتاق خواب در ابتدا ديوارهاي آن را با رنگ هايي چون رنگ زيباي بنفش رنگ کنيد و سپس براي بالش ها و ملحفه ها از پارچه هاي رنگي و طرح دار و گلدار استفاده کنيد و در نهايت ميز کنار تخت را هم با وسايل پر زرق و برق دار تزئين کنيد.


تصاوير پس زمينه
مي توان الگوي روي کاغذ ديواري اتاق ها را بسيار آسان به روز رساني کرد. به اين ترتيب که مي توانيد تصوير زمينه را با جابه جايي و تغيير تصاوير روي آن کاملا تغيير دهيد.


قاب هاي مدور روي ديوار
روي ديوار اتاق نشيمن مي توانيد انواع قاب هاي مدور که به رنگ زرد هستند و انتقال دهنده انرژي مي باشند را نصب کنيد . اين طراحي بسيار چشم گير مي باشد و با هزينه کمي مي توانيد خانه را به اين راحتي و زيبايي تزئين کنيد. نکته آن است که اين قاب ها بسيار سبک هستند.


تزئين روي ميز با استفاده از ظروف
مي توانيد يکدست ظروف تخم مرغي را روي يک ميز در کنار يکديگر قرار دهيد و هر کدام از اين فنجان ها را با انواع چيزها مانند گل هايي که از شاخه بريده شده اند ، يا آب نبات ها و شکلات ها و يا حتي با کاغذهاي رنگي پر کنيد.


اسپري کردن ديوارها
ديوارها را با اسپري سفيد طراحي کنيد و سعي کنيد به صورت يکدست آنرا بپاشيد .نزديک اين ديوار يک قفسه کشويي و يک صندلي سفيد رنگ که طرح آن به طرح ديوارها کمي نزديک باشد را قرار دهيد.


بهار سبز رنگ
فصل بهار بر پايه سبز استوار است و به اين ترتيب براي نزديک کردن فضاي خانه به روزهاي بهاري به راحتي مي توانيد يک گلدان پر از سرخس هاي سبز رنگ تهيه کنيد و براي اين کار سعي کنيد که ساقه تمامي سرخس ها را کاملا بگيريد و آنها را در يک گلدان شيشه اي بگذاريد.


طراحي خيره کننده
مي توانيد از ساده ترين ابزار براي تغيير فضاي خانه استفاده کنيد به اين ترتيب که با استفاده از رنگ شاد صورتي به راحتي مي توانيد احساس شادي را به فضاي خانه انتقال دهيد . براي اينکار رنگ يک ديوار يا کل اتاق را صورتي کنيد و از پرده صورتي رنگ براي پنجره ها و از فرشي با ترکيب رنگ هاي صورتي استفاده کنيد و به همين راحتي دکوراسيون اين اتاق را به روزهاي بهاري نزديک کنيد و از آن لذت ببريد.


درست کردن يک چراغ زيبا
از يک سبد تخم مرغ استفاده کنيد و آن را برعکس بگذاريد و سپس يک تکه پارچه سفيد رنگ را به اندازه طول و عرض داخل سبد برش بزنيد و ادامه پارچه را بگذاريد آويزان بماند و از سوراخ پائين سبد براي سيم کشي برق استفاده کنيد و به اين ترتيب يک چراغ زيبا درست کنيد و از نور آن لذت ببريد.


برچسب روي ديوار
در اينجا روي ديوار يکي از اتاق ها مانند ديوار مربوط به اتاق مطالعه عکس برگردان يک درخت بلند را به عنوان پس زمينه روي نقاشي ديوار بچسبانيد و سپس به شاخه هاي آن انواع قاب عکس هاي خانوادگي را نصب کنيد.


نقاشي روي ديوار
در اين نمونه مي توانيد نقش و نگارهاي بهاري با ترکيبي از رنگ هاي شاد را روي ديوار طراحي کنيد و ديوارهاي ساده خانه را بهاري کنيد.


ميوه و گل
مي توانيد در يک گلدان پر از آب لاله هاي زرد رنگ يا ديگرگل هاي بهاري را قرار دهيد و در کنار آن بشقاب ميوه اي مثلا پر از سيب قرار دهيد و به اين ترتيب گوشه اي از خانه را براي صرف ميوه اينگونه زيبا و رويايي تزئين کنيد.


قاب هاي سنتي
مي توانيد داخل يکسري قاب هاي چوبي و ساده زير ليواني هاي گردي را که معمولا داخل هر خانه اي پيدا مي شوند و روي آنها طرح هاي گوناگوني چاپ شده قرار دهيد و به اين ترتيب آثاري زيبا و سنتي را به همين راحتي خلق کنيد .


طراحي ساده و روشن در فصل بهار
براي طراحي اتاق ها از لوازم و وسايل با رنگ هاي روشن استفاده کنيد و پيشنهاد مي شود که از رنگ سفيد استفاده کنيد و مخصوصا پرده ي اتاق ها را روشن در نظر بگيريد .


پنجره هاي روشن
گاهي اوقات همه شما نيازمند آن هستيد که براي روبرو شدن با يک فصل جديد تغييراتي را در اتاق به وجود آوريد .مثلا در فصل بهار بايد براي پنجره ي اتاق ها از پرده هايي به رنگ روشن و سفيد استفاده کنيد تا نور زيادي به اتاق بتابد.


قفس هاي تزئيني
مي توان از محفظه ها و قفسه هاي قديمي که به صورت آهني يا چوبي مي باشند و براي پرندگان استفاده مي شوند براي دکوراسيون خانه استفاده کنيد . البته بايد آنها را به صورت تخيلي تزئين کرد به اين ترتيب که مثلا مي توانيد يک لانه اي از تخم مرغ داخل آن قرار دهيد و يا اينکه مثلا آن را آبي کنيد .


آثار هنري روي ديوارها
مي توانيد بر روي فضاي خالي ديوارها قاب هايي ساده که روي آنها انواع چاپ هاي رنگارنگ از گل ها و گياهان مي باشد را نصب کنيد .

 

منبع: سيمرغ