مهاجرت به کانادا از طریق روش حرفه و تخصص

کشور کانادا به عنوان یکی از بزرگ ترین پذیرندگان نیروی مهاجر در دنیا به شمار می رود. جمعیت این کشور نسبت به وسعت، منابع طبیعی و زیر ساخت های صنعتی آن کمتر است. نتیجتا، تامین نیروی کار مورد نیاز همیشه جزو الویت های این کشور قرار داشته است.

از آن جایی که متقاضیان کار و زندگی در کانادا بسیار زیاد می باشند، این امکان برای این کشور فراهم است تا با بررسی شرایط تمام متقاضیان از سراسر جهان نسبت به گزینش برترین آنها اقدام نماید.

روش نیروی کار متخصص skilled workers همیشه جزو روش های مرسوم جهت مهاجرت به کانادا بوده است. این روش هم توسط دولت مرکزی فدرال Federal skilled workers و هم توسط استان ها Provincial Nominee Program به صورت جداگانه اجرا می شود. دولت فدرال جهت افزایش کارایی سیستم پذیرش مهاجر در جهت انتخاب برترین افراد از لحاظ شرایط عمومی و تخصصی و همچنین پاسخگویی به بازار کار داخلی خود، از اول سال ۲۰۱۵ میلادی روش ورود پیشتاز Express Entry را به عنوان روش نیروی کار متخصص ارائه نموده است. این روش هم از طریق دولت فدرال و هم استان های دیگر ( غیر از استان کبک ) انجام می پذیرد.

در این روش، افرادی واجد شرایط برای ارسال پرونده خواهند بود که مطابق امتیاز بندی پیشین نیروی کار متخصص، ۶۷ امتیاز اولیه از ۱۰۰ امتیاز موجود را کسب نمایند. متقاضیانی که واجد شرایط می باشند با سیستم جامع رتبه بندی Comprehensive Ranking System امتیاز بندی شده و بین تمامی متقاضیان از سراسر دنیا رتبه بندی می شوند. دارا بودن پیشنهاد کاری معتبر و یا گواهی نامزدی استانی در این مرحله امتیازبالاتری رای برای متقاضیان به همراه خواهد داشت.