اصولی برای دکوراسیون آشپزخانه‌های آنطرف پیدا

اگر آشپزخانه اُپن داريد، بايد هنگام چيدمان و مرتب کردن وسايل آن به برخي نکات، توجه داشته باشيد.
اين آشپزخانه‌ها برخلاف آشپزخانه‌هاي قديمي، از سمت سالن پذيرايي ديد دارند و به همين علت، مرتب چيدن وسايل آشپزخانه در دکوراسيون پذيرايي هم تاثيرگذار است...

1 - رنگي که براي کابينت‌ها و ديوارهاي آشپزخانه اُپن انتخاب مي‌شود بايد به گونه‌اي باشد که لک‌ها را به سرعت نشان ندهد. کف آشپزخانه هم بايد از جنسي باشد که به آساني تميز شود. نور‌پردازي خوب و هود مناسبي که بتواند به خوبي هواي آشپزخانه را تهويه کند نيز از ضروريات آشپزخانه‌هاي اُپن است.

2 - از گذاشتن ظروفي مثل قابلمه‌ها و وسايل برقي در محل‌هايي که از محل استقرار مبلمان قابل ديدن هستند، خودداري کنيد. بهتر است قابلمه‌ها و وسايل برقي را درون کابينت‌ها جاسازي کنيد.

3 - هر آشپزخانه‌اي 3 نقطه حياتي دارد؛ جايگاه مقابل گاز، ظرف شويي و ميز کار يا کابينتي که اکثر کار‌ها روي آن انجام مي‌شود. وسايل در آشپزخانه اُپن بايد به گونه‌اي چيده شود که فضاي کافي براي حرکت و کار مقابل اين 3 نقطه وجود داشته باشد. وسايل مورد نياز هريک از اين مناطق را در اطراف‌‌ همان قسمت جاسازي کنيد تا مجبور به تحرک زياد حين انجام کار نباشيد. ادويه‌ها، روغن و قابلمه‌ها را نزديک گاز و بشقاب و ليوان‌ها را کنار ظرف شويي مرتب کنيد.
لازم نيست کفپوشي که براي آشپزخانه انتخاب مي‌کنيد، با کفپوش پذيرايي، يکي باشد. اگر پذيرايي شما با موکت پوشيده شده، آشپزخانه شما مي‌تواند سراميک باشد. اما اگر کفپوش تمام خانه سراميک يا پارکت است، مي‌توانيد آشپزخانه را هم با‌‌ همان کفپوش بپوشانيد
4 - حين انتخاب رنگ پرده يا رنگ کاشي يا کابينت براي آشپزخانه اُپن بايد بتوانيد بين آن‌ها و سالن پذيرايي هارموني ايجاد کنيد؛ وگرنه، اين منطقه از سوي افرادي که در پذيرايي مي‌نشينند، نقطه تمرکز و توجه مي‌شود. مي‌توانيد از پرده‌هاي حصيري يا کاغذي متحرک روي اُپن استفاده کنيد تا در صورت تمايل، مانع از ديده شدن داخل آشپزخانه شويد. براي پرده و کابينت نيز انتخاب رنگ‌هاي روشن مانع از تمرکز نگاه ميهمانان مي‌شود.

5 - براي نور‌پردازي آشپزخانه اُپن بهتر است از نورهاي مهتابي زير کابينت براي روشن شدن ميز کار استفاده کنيد. نصب يک لوس‌تر نيز براي روشن شدن کل فضا مفيد است. استفاده از لامپ‌هاي هالوژن نيز به زيبايي آشپزخانه مي‌افزايد.

6 - لازم نيست کفپوشي که براي آشپزخانه انتخاب مي‌کنيد، با کفپوش پذيرايي، يکي باشد. اگر پذيرايي شما با موکت پوشيده شده، آشپزخانه شما مي‌تواند سراميک باشد. اما اگر کفپوش تمام خانه سراميک يا پارکت است، مي‌توانيد آشپزخانه را هم با‌‌ همان کفپوش بپوشانيد اما حتما توجه داشته باشيد که فرش يا قاليچه‌اي که در آشپزخانه مي‌اندازيد، به خوبي روي زمين محکم شود تا روي آن ليز نخوريد.