طراحی داخلی كابينت‌ها را فراموش نكنيم

كشوها و كابينت‌ها‌ي آشپزخانه را با صفحات بادوام و فلزي، طبق نياز خود تقسيم‌بندي كنيد
آشپزخانه جايي است كه روز با آن شروع مي‌شود، ميهماني‌ها پايان مي‌يابد و همه چيز در آن شكل مي‌گيرد. با داشتن آشپزخانه‌اي كامل و راحت كارها خوب پيش مي‌رود.
آشپزخانه مركز زندگي روزانه و جايي است كه 24 ساعته در خدمت اعضاء خانواده است.اگر نتوانيد به راحتي چيزي را پيدا كنيد، به داشتن آشپزخانه‌اي صرفا زيبا دل‌خوش نباشيد.
در آشپزخانه چيدمان وسايل مهم و طراحي هوشمندانه حرف اول را مي‌زند. اهميت داخل كابينت‌ها كمتر از ظاهر بيروني آن‌ها نيست.
يكي از مواردي كه بايد در طراحي داخلي كابينت‌ها به آن توجه شود، داشتن قفسه و كشوهايي است كه راحت باز و بسته شوند و وسايل داخل آن‌ها به ‌راحتي در دسترس باشند. به اين ترتيب از فضا حداكثر استفاده و زماني كه صرف پيدا كردن اشياء مي‌شود به حداقل خواهد رسيد.
كشوها را با صفحات بادوام فلزي و مختلف، طبق نياز خود تقسيم‌بندي كنيد. با استفاده از اتصالات داخلي مي‌توانيد آن‌ها را طوري تنظيم كنيد كه هر چيز كوچك و بزرگ جاي خاصي داشته باشد.
استفاده از جعبه‌ها، ديوايدرها (صفحات جدا كننده) و سيني‌هاي متحرك راه‌حل خوبي براي نگه‌داشتن تمام چيزهايي است كه لازم داريد.
با سطوح ريلي، تابه‌، قابلمه و زودپز را هر جايي كه قرار دهيد هنگام استفاده مشكلي نخواهيد داشت. حتي دورترين ظروف را با يك چرخش ساده مي‌توانيد جلو آورده، راحت برداريد.
ادويه‌ها، ماكاروني و ‌آرد همه بايد محكم بسته شوند تا تازه مانده و طعم آن‌ها عوض نشود اما سايز شيشه و ظرف آن‌ها متفاوت و پيدا كردن آن‌ها سخت است. با استفاده از جعبه‌هاي مختلف راحت‌تر از آن‌ها استفاده كنيد.

طراحي داخلي كابينت‌ها
تا حالا چقدر وقت صرف پيدا كردن در قابلمه كرده‌ و چند بار آن‌ها را درست زماني كه احتياج داريد، گم كرده‌ايد؟ يك‌بار براي هميشه، با استفاده از قفسه مخصوص كه بعضا روي در كابينت هم قابل نصب است، مشكل را حل كنيد.
سطل زباله را در زير سينك روي ريل قرار دهيد تا هنگام نياز به آساني آن را بيرون آوريد.
استفاده از طبقات پلاستيكي با طول، عرض و ارتفاع مختلف، امكان چيدن ظرف‌ها با سايزهاي متفاوت را فراهم مي‌كند.
قاشق، چنگال و چاقوها را داخل جاقاشقي‌هاي تفكيك شده بگذاريد، به اين ترتيب سر چاقوها هميشه تيز مي‌ماند.
اگر تعداد كابينت‌هايتان زياد است وسايل متفرقه حتي جاروبرقي را نيز مي‌توانيد داخل آن قرار دهيد.