تاریخچه حرفه‌ای طراحی داخلی

طراحي داخلي گروهي از کارهاي مختلف را توصيف مي‌کند که در عين حالي که مرتبط با پروژه مي‌باشد مرتبط با تبديل آن به تنظيمات مؤثر براي طيف وسيعي از فعاليت‌هاي انساني است. طراح داخلي کسي است که چنين پروژه‌هايي را انجام دهد. طراحي داخلي حرفه‌اي چند بعدي است که شامل توسعه مفهومي، ارتباط با ذينفعان پروژه و مديريت و اجراي طرح است.
در لغت نامه ي وبستر، طراحي داخلي چنين تعريف شده است: «هنر يا عمل برنامه‌ريزي و نظارت بر طراحي و اجراي معماري داخلي و مبلمان»

تاريخچه حرفه‌اي طراحي داخلي
در گذشته، فضاي داخلي به طور غريزي به عنوان بخشي از پروسه ساختمان قرار داده مي‌شد. حرفه طراحي داخلي نتيجه‌اي از توسعه جامعه و معماري پيچيده‌اي شده است که ناشي از توسعه فرايندهاي صنعتي است. پيگيري استفاده مؤثر از فضا، کاربر رفاه و طراحي عملکردي به توسعه حرفه‌اي طراحي داخلي معاصر کمک کرده است؛ و اين چنين

دکوراتور داخلي ساختمان و طراح داخلي
حرفه طراحي داخلي به وضوح تعريف نشده و پروژه‌هاي انجام شده توسط يک طراح داخلي به طور گسترده‌اي متفاوت است. عباراتي مانند دکوراتور و طراح اغلب مترادف استفاده مي‌شود. با اين حال، تمايز ميان اصطلاحات وجود دارد.

دکوراتور داخلي[ويرايش]
واژه دکوراتور داخلي در اواخر قرن نوزدهم اوايل قرن بيستم پديد آمده است. به آن دسته از دست اندرکاران گويند که که در تنظيم داخلي در سبک‌هاي مختلف تخصص دارد. در اين متن سبک اشاره به يک ترکيب بندي بر اساس يک تصوير از يک ايده خاص، زمان، مکان، و غيره به عنوان مثال: ويکتوريا، گرجستان، دکو، هنر مدرن، و غيره دارد. اصطلاح دکوراتور داخلي نيز نشان مي‌دهد تمرکز بر جنبه‌هاي زينتي و متحرک از داخل کابين، مانند رنگ، مبلمان، مبلمان قالبگيريهاي و قاب سازي، طراحي دارد.

طراح داخلي
جامعه طراحان داخلي آمريکا(ASID) طراح داخلي را چنين تعريف مي‌کند: «متخصصي براي طراحي فضاهاي داخلي، با عملکرد و کارايي بالا که تخصص خود را از طريق آموزش‌هاي رسمي کسب کرده است.»
طراح داخلي مستلزم آن است که تأکيد بر برنامه‌ريزي، طراحي کاربردي و استفاده مؤثر از فضا که در اين حرفه وجود دارد، در مقايسه با تزئين فضاي داخلي بيشتر باشد. طراح داخلي مي‌تواند پروژه‌هايي که شامل تنظيم فاصله‌هاي طرح اوليه را در داخل يک ساختمان و همچنين پروژه‌هايي که نياز به درک درستي از مسائل فني مانند آکوستيک، نور، دما، و غيره دارند را انجام دهد.
اگرچه يک طراح داخلي ممکن است لايه‌اي از فضا را بسازد، وي ممکن نيست فضارا بدون داشتن تصويب يک معمار بسازد. به همين دليل است که بسياري از طراحان داخلي تمام تحصيلات خود را براي يک معمار خوب شدن مي‌گذرانند. طراح داخلي ممکن است مايل به تخصصهايي از انواع طراحي داخلي براي توسعه دانش فني خاص به آن منطقه باشد.