تخصص معماری داخلی

مسکوني
طراحي مجتمع‌هاي مسکوني طراحي داخلي اقامتگاه خصوصي است.

بازرگاني
دکوراسيون داخلي يک آرايشگاه زنانه در همدان
طراحي تجاري دربرگيرنده طيف گسترده‌اي از تخصص‌هاي زير است: خرده فروشي: شامل مراکز خريد، فروشگاه، فروشگاه تخصصي، تجارت و نمايشگاه‌هاي تجسمي است. برند تجسمي و فضايي: استفاده از فضا به عنوان يک رسانه به بيان نام تجاري شرکت‌ها

روانپزشکي، آزمايشگاه‌ها، امکانات پزشکي ويژه مهمان نوازي و تفريح ??: شامل هتل‌ها، متل‌ها، تفرجگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، باشگاه‌هاي سلامت و چشمه‌هاي معدني، و غيره

رسمي و سازماني: ادارات دولتي، موسسات مالي (بانک‌ها و تعاوني‌هاي اعتباري)، مدارس و دانشگاه‌ها، آرايشگاه‌ها، امکانات مذهبي و غيره

مراکز صنعتي: ساخت و امکانات آموزشي و همچنين امکانات صادرات و واردات

ديگر
مناطق ديگر اين تخصص عبارتند از: طراحي نمايشگاه و موزه، طراحي رويدادها (از جمله مراسم‌ها، کنوانسيون‌ها و کنسرت)، تئاتر و طراحي با کارايي، طراحي در توليد فيلم و براي تلويزيون. معماري داخلي

حرفه
آموزش و پرورش
مسيرهاي مختلفي وجود دارد که فرد مي‌تواند تبديل به يک طراح داخلي حرفه‌اي شود. همه اين مسيرها شامل نوعي از آموزشها است. کار کردن با يک طراح حرفه‌اي موفق، روش غيررسمي آموزش است و قبلاً شايعترين روش آموزش و پرورش بوده است.

شرايط کاري
طيف گسترده‌اي از شرايط کار و فرصت‌هاي شغلي داخل طراحي داخلي وجود دارد. شرکت‌هاي بزرگ و کوچک اغلب طراحان داخلي به عنوان کارمند در ساعت منظم استخدام مينايند.

درآمد
درآمد طراحان داخلي با توجه به کارفرما و تجربه و شهرت فردي آنها متفاوت است. براي پروزه‌هاي مسکوني طراحان داخلي خودکار عمل مي‌کنند و درآمد هر يک از انهامعمولا هزينه هر يک ساعت به علاوه يک درصد از کل هزينه مبلمان، روشنايي، آثار هنري، و ديگر عناصر طراحي است.