راهنمای انتخاب گلدان مناسب دکوراسیون

پرشين پرشيا-گل ها روح هاي جاري هر خانه اند، گل و گلدان که در خانه نباشد انگار خانه خانه نيست! خانه زماني خانه مي شود که در را باز مي کني سرمست شوي از عطر گل هاي ريز و درشت خانه ات، و دل دل کني براي رسيدگي به آن ها، براي اندک زماني جدا شوي از اين دنيا و مشغله هايش! دانه دانه برگ هايشان را نوازش کني و حس کني در ميان اين ديوار هاي تنگ آپارتمان ها هم مي شود زندگي را يافت! زندگي بخشيد! و زندگي کرد! امروز مي خواهيم بدانيم کدام گلدان مناسب کدام فضاي داخلي شماست، با ما همراه باشيد.

گلدان مناسب براي فضاي ورودي و راهرو
ورودي و راهرو ها را فراموش نکنيد! ورودي ها بهترين و مهم ترين جا براي قرار دادن گلدان هاي شما هستند، گلدان شما مي تواند روي جا کفشي يا کنسول شما قرار بگيرد يک گلدان متوسط با گل هاي پر و چند رنگ زيبايي خاصي به فضاي ورودي شما مي بخشد.

گلدان مناسب براي فضاي نشيمن
حضور گلدان روي ميز هاي جلو مبلي شما ارتباط زيادي با ابعاد و اندازه ي ميز شما دارد، اگر ميز جلو مبلي شما کوچک است پس خريد گلدان را براي آن را فراموش کنيد! شما گلدان مي خريد تا از زيبايي آن استفاده کنيد، نه آنکه به دليل کوچک بودن فضا مدام جاي آن را تعويض کنيد! يک گلدان متناسب براي ميز جلو مبلي خود تهيه کنيد، يک گلدان با ارتفاع متوسط و گل هاي بلند يا کوتاه با توجه به سليقه و علاقه ي خود تهيه کنيد. براي کنج فضاي نشيمن شما گلدان هاي بلند با گل هاي بلند بسيار مناسب است، اين گلدان ها به خوبي مي توانند فضاي خالي نشيمن شما را پر کند.

گلدان مناسب براي فضاي آشپزخانه
اين که عطر گل ها در موقع کار روزانه خستگي را از شما بگيرد، و حتي براي لحظه اي شما را از مشغله ي اين دنيا بيرون ببرد يعني زندگي در خانه ي شما جريان دارد! گلدان آشپزخانه را بزرگ در نظر بگيريد و برايش کنجي را محيا کنيد، يک گلدان شيشه اي بزرگ با گل هاي بلند به خوبي فضاي آشپزخانه ي شما را دگرگون مي کند، با کمي خلاقيت اين گلدان ها را منحصرا براي فضاي آشپزخانه ي خود تزئين کنيد، چند ليمو يا سيب سبز را در آب گلدان خود قرار دهيد و فضاي آشپزخانه ي خود را مملو از عطر طبيعت کنيد

گلدان مناسب براي فضاي غذاخوري
تصور يک ميز شام گل آرايي شده در کنار کساني که دوستشان داريد، آنقدر لذت بخش است که بدخلق ترين آدم ها را هم سر کيف مي آورد، يک نکته ي اساسي را که نبايد فراموش کنيد، بحث و گفتمان هايي است که هميشه بر سر سفره هاي ايراني رواج داشته است، پس ارتباط چشمي افراد در اين مورد بسيار اهميت دارد. از هنر خانم هاي با سليقه ايراني ايده بگيريد و براي ميزهاي غذاخوري گلدان و گل هاي بلند اصلا توصيه نمي شود، گلدان هاي کوچک و با فاصله از هم به همراه گل هاي پر کوتاه يا تک شاخه براي ميز غذا ي شما بسيار مناسب اند چرا که ارتباط ديداري را از شما نمي گيرند، نکته ي مهم ديگر اين موضوع است که ميز شام بخصوص غذاهاي ايراني به اندازه ي کافي شلوغ است پس گلدان هاي بزرگ و پر زيبايي بخش اين فضا نخواهند بود.
گلدان را رو به روي تخت خواب خود قرار دهيد تا صبح ها چشمتان را به روي زيباي ها بگشاييد.

گلدان مناسب براي فضاي اتاق خواب
گلدان را رو به روي تخت خواب خود قرار دهيد تا صبح ها چشمتان را به روي زيباي ها بگشاييد، اگر فضاي اتاق شما نسبتا خلوت است پس از يک گلدان بزرگ با گل هاي پر استفاده کنيد، در غير اين صورت گل هاي ساده و تک شاخه و کوتاه تر با گلدان کوچک براي فضاي اتاق خواب شما مناسب تر است، اگر به عطر گل ها آلرژي خاصي نداريد براي فضاي اتاق خواب خود از گل هاي عطري استفاده کنيد و فضاي رمانتيک تري را براي خود بسازيد.
انتخاب انواع گلدان,انتخاب شيک ترين مدل گلدان براي دکوراسيون
با توجه به ابعاد فضاي سرويس بهداشتي خود مي توانيد از گلدان هاي متفاوت و متنوع استفاده کنيد.



گلدان مناسب براي سرويس بهداشتي
شايد کمتر کسي به فکر گل و گلدان براي فضاي سرويس بهداشتي خود باشد، اما نکته ي مهم همين است که هيچ قاعده اي در استفاده از عناصر در فضاهاي خاص نمي باشد، با توجه به ابعاد فضاي سرويس بهداشتي خود به سادگي مي توانيد از گلدان هاي متفاوت و متنوع استفاده کنيد، از گلدان هاي کوچک براي تزئين سرويس بهداشتي خود استفاده کنيد و اگر هنوز در حال طراحي فضاي داخلي خود هستيد از طراح خود بخواهيد که براي اين فضاي شما گل و گلدان هم تعبيه کند.
گلدان مناسب براي فضاي نشيمن, گلدان هاي مناسب دکوراسيون منزل شيک
حضور يک درختچه ي پر برگ و سبز رنگ مي توانست تعادل را در فضاي بالا ايجاد کند.


در عکس بالا بخش غذاخوري در نزديکي آشپزخانه است به نوع گلدان هاي انتخابي اين دو فضا دقت کنيد، براي هر دو فضا از گل استفاده شده است و با توجه به انتخاب رنگ کاغذ ديواري ها و فضاي خنثي ايجاد شده از گل هاي سفيد و قرمز براي بخش غذاخوري استفاده شده تا تعادل رنگ را در فضا ايجاد نمايد، همان طور که مي بينيد گلدان روي ميز غذاخوري کوچک و با گل هاي نسبتا ساده و کوتاه است. براي روي کابينت هايي که از نشيمن ديد دارند، گلدان هايي يک شکل با تک شاخه گل در نظر گرفته است، و براي آشپزخانه گلدان بلند شيشه اي، اما از ديد من فضاي بالا يه حس يکنواختي را به دليل نوع ترکيب رنگ فضايي منتقل مي کند، حضور يک درختچه ي پر برگ و سبز رنگ مي توانست تعادل را در فضاي بالا ايجاد کند و همچنين به عنوان مرزي ميان فضاي آشپزخانه و نشيمن عمل کند.