خرید فرش ایرانی و دکوراسیون شیک

مردم ایران به صورت ذاتی عاشق فرش هستند. مطمئنا به این موضوع دقت کرده‌اید که خانه های ایرانی تا کنون هیچگاه خالی از فرش نبوده است، نام ایرانیان با فرش گره خورده و همه ما خانه‌های بدون فرش را بی روح و سرد می‌دانیم. این خود دلیلی است بر این واقعیت که نیاز به خرید این محصول در کشور ما در همه زمان‌ها وجود دارد و هیچ گاه از بین نخواهد رفت. برای خرید یک فرش خب به چه نکاتی باید توجه کنیم.

انواع قالی
به طور کلی قالی‌های دستباف از ابریشم و پشم بافته می‌شوند و قالی‌های ماشینی از نخ پلی‌پروپلین و نایلون به همین دلیل فرش‌های ماشینی به‌ راحتی روی سنگ و سرامیک سر می‌خورند و جابه‌جا می‌شوند. نکته مهم دیگر در مورد فرش‌های ماشینی الیاف مصنوعی آن است که ممکن است برای اعضای خانواده‌ حساسیت‌ های پوستی ایجاد کند و همین‌طور به‌راحتی مو و آلودگی را به خود جذب می‌کنند. در مقابل، قالی‌های دستباف به خاطر الیاف طبیعی این مشکلات را ندارند و به خاطر نرمی و لطافت شان اگر روی آنها استراحت کنید، هیچ گاه کمر درد نخواهید گرفت و خاصیت دفع گرما در تابستان و دفع سرما در زمستان را هم دارند.

طراحی نشیمن خانه به سبک کلاسیک
این روزها قالی‌های مدرن ماشینی با طرح‌های متنوع که اغلب ابعاد زیر ۹ متر مربع دارند در شکل‌های مربع، مستطیل و گرد به بازار عرضه می‌شوند طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. فرش‌های پرز بلند نمونه رایجی از این فرش‌های امروزی هستند که درواقع همان قالی خرسک‌های قدیمی‌اند، تنها موضوعی که در موردقالی‌های پرز بلند جدید اهمیت دارد این است که به سادگی گرد و غبار را داخل خود جمع می‌کنند و اگر سابقه آسم یا آلرژی دارید، این قالی‌ها را در اتاق خود پهن نکنید.
آشنایی با فرش های ایرانی, مهارت های خرید فرش ایران


بهترین فرش در کدام منطقه فرش بافی ایران بافته می شود ؟
در هر منطقه ای که قالی بافته شود، فرش هایی با کیفیت بالا نیز تولید می شوند و هر کدام دارای خصوصیات خاص همان منطقه است. ولی باید دید فرش به چه منظوری خریداری می شود؟ اگر مکان استفاده، مکانی پرتردد و جای نشست و برخاست است بهتر است از فرش های منطقه بختیار و بیجار که بسیار مقاوم هستند استفاده کرد و اگر فقط جنبه تشریفاتی و زیبایی قالی مد نظر باشد قالی هایی مثل قم و تبریز بهتر است که هم خیلی ظریف و هم بسیار ریز بافت هستند ولی اکثر اوقات مردم قالی را به عنوان یک کالای سرمایه ای در نظرمی گیرند که در روز مبادا با فروش آن بتوانند نیاز های مالی خود را برآورده کنند.

فرش کالایی سرمایه ای
خیلی از خریداران فرش دستبافت علاوه بر زیبایی و دوام آن، آن را به عنوان سرمایه هم در نظر می گیرند تا در مواقع لزوم بتوانند سریعا آن را به فروش برسانند و مشکل مالی خود را حل کنند. کارشناسان گروه قالیکده نیز بر این نظر معتقد هستند که فرش کالایی صد در صد سرمایه ای است به شرط آن که نوع مرغوب آن را انتخاب کنید و بدانید فرشی که برگزیده اید از نظر منطقه بافت رنگ آمیزی و طرح و مسایل کیفی بافت و قیمت در سطح عالی باشد تا در زمان فروش به مشکلی بر نخورید.
مهارت های خرید فرش,آشنایی با انواع فرش های ایرانی


در کل فرشی را انتخاب کنید که در بورس خرید و فروش باشد مثل قالی های بافت تبریز که چند سال است مورد توجه خریداران داخلی و خارجی قرار گرفته و این تنها به خاطر تنوع بسیار بالای طرح و رنگ قالی های این منطقه می باشد .

سبک تلفیقی در طراحی دکوراسیون داخلی
مرغوب و نامرغوب بودن فرش را چگونه می توان تشخیص داد ؟
تشخیص مرغوبیت فرش به عهده کارشناسان این رشته است، آنها سابقه طولانی در امر خرید و فروش دارند و باتمامی شرایط بافت و تهیه مواد اولیه آشنا هستند. در دانشگاه های ایران رشته ای به همین نام تدریس می شود که به صورت کارشناسی و تئوری آن را آموزش می دهند ولی اکثر افرادی که در این رشته فعالیت دارند به صورت تجربی با این رشته آشنا و با گذشت سالیان طولانی خبره شده اند.
آشنایی با انواع فرش های ایرانی,نحوه خرید فرش ایرانی

استفاده از گلیم های ایرانی در طراحی دکوراسیون داخلی
این افراد با دریافت جواز کسب از اتحادیه مربوطه و شرکت در امتحانات که شامل آشنایی کامل با تمامی مناطق فرش بافی و شناخت طرح ها و نقش ها و شرایط کلی بافت هست مجوز کار در این رشته را دریافت کنند . البته باید اضافه کرد که شرایط یک کارشناس خبره حضور مستمر در متن بازار خرید و فروش است تا بتواند تغیرات بوجود آمده در قیمت ها و طرح و رنگ ها را دنبال کنند تا قادر باشد در زمان مناسب قضاوت صحیح را به عمل آورد. 

منبع: پرشین پرشیا