دکوراسیون اتاق نوزاد؛ انتخاب گهواره

دکوراسيون- هنگام تزئين اتاق کودک، بيشتر والدين از کمبود اطلاعات کافي در خصوص انتخاب لوازم و اثاثيه شاکي هستند. در مورد اتاق نوزادان بايد گفت مهمترين چالش مربوط به انتخاب صحيح گهواره است. نوزاد شما بيشتر ساعات شبانه روز را حداقل تا شش ماهگي در داخل گهواره به سر مي‌برد. امروزه اثاثيه اتاق نوزاد آنقدر متنوع شده که با وارد شدن به بازار سيسموني نوزاد، دل‌تان نمي‌خواهد از آنجا خارج شويد. بهترين گهواره‌هاي پيشنهادي، مدل‌هاي گرد، سايباني، استاندارد و گهواره‌هاي قابل حمل است.

گهواره‌اي که انتخاب مي‌کنيد بايد داراي تمام استانداردهاي لازم باشد. نيابد هيچ خط فاصله ميان تخت و فريم گهواره بوده و فاصله ميله‌ها از يکديگر نبايد بيش از 2 الي 2/5 اينچ باشد. در اين ميان گهواره‌هايي که داراي چرخ‌هاي کوچک هستند، به راحتي قابل حمل بوده و بيشتر توصيه مي‌شوند. مساله مهم ديگر که بايد مد نظر داشته باشيد، تشک خواب گهواره است.

تشک بايد به درستي در گهواره ثابت شود و از گوشه‌هاي آن بيرون نزند. از آنجاکه کودک شما مدام در حال تغيير و رشد است، همه موارد مربوط به ايمني گهواره در مورد ميز متحرک آن نيز صادق است.

ميز متحرک گهواره کودک بايد از جنس چوب مقاوم و لوازم استيل براي ايمني بيشتر برخوردار باشد. قبل از تکان خوردن کودک روي گهواره مطمئن شويد که پايه‌هاي ميز روي غلتک‌ها به خوبي جا افتاده‌ باشند.

در مرحله آخر شما بايد ايمني خودتان را نيز در نظر بگيريد! بله درست است ارتفاع گهواره بايد به گونه‌اي باشد که کمرتان را براي تکان دادن آن، زياد بالا نبريد. در پايان بايد خاطر نشان کرد که بسياري از تخت‌هاي متحرک گهواره داراي کشو و چند قفسه براي قرار دادن لباس، پوشک و پستانک هستند. سعي کنيد بيشتر از اين نمونه‌ها انتخاب کنيد.