دکوراسیون فوق العاده زیبای اتاق نشیمن

ما در اين مقاله، با به کارگيري 3 مرحله و استفاده از رنگ و پارچه هاي زيبا، يک دکوراسيون منزل زيبا و شيک را براي اتاق نشيمن تان پيشنهاد کرده ايم.

اتاق نشيمن کارايي هاي زيادي دارد بنابراين بايد يک دکوراسيون خوب و مناسب هم براي پذيرايي از مهمانها داشته باشد. ما در اين مقاله، با به کارگيري 3 مرحله و استفاده از رنگ و پارچه هاي زيبا، يک دکوراسيون زيبا و شيک را براي اتاق نشيمن تان پيشنهاد کرده ايم.

مرحله 1: چيدمان بد و زشت
اتاق نشيمن که مشاهده مي کنيد شامل دو پنجره و يک در که به اتاق نشيمن منتهي مي شود است و با استفاده از وسايل رنگي( مانند شومينه)، مبل ها و وسايلي ديگر چيده شده است. دراينجا مبل ها مقابل تلويزيون و پشت به شومينه چيده شده است و راهروي باريکي را ايجاد کرده است.

مرحله 1: يک مبل خسته کننده
مبل کرم رنگي که مشاهده مي کنيد، به دليل رنگش جذابيت و کششي ندارد. رويه مخملي و نوارهاي دورتادور کرم رنگ مبل، آن را خسته کننده کرده و باعث شده فقط از آن براي تماشاي تلويزيون يا مطالعه استفاده کرد درحاليکه با کمي خلاقيت و به کاربردن پارچه رنگي در آن مي شود استفاده هاي ديگري از آن کرد.


مرحله1: پنجره هاي لخت
پنجره ها محل خوبي براي انعکاس نور به داخل اتاق است اما همانطور که مشاهده مي کنيد پنجره بدون پرده اصلا براي يک اتاق نشيمن مناسب نيست زيرا نبود پرده سبب شده تا نور زننده اي داخل اتاق بتابد و تماشاي تلويزيون با چنين نوري مشکل شود. همچنين، نبود پرده باعث مي شود ديگران به حريم خصوصي افراد ساکن خانه وارد شوند.

مرحله 1: ميز لوازم صوتي با چيدماني زشت
يک ميز بدون در و شيشه، که جلوي يک ديوار قرار گرفته، فضاي زيادي دارد که براي گذاشتن وسايل صوتي، کتاب، عکس، سي دي و حتي پتوها از آن استفاده شده. در حاليکه قرار دادن همه اين وسايل در ميزي که همه چيز در آن نمايان است باعث به هم ريختگي و آشفتگي فضا مي شود. اگر دوست داريد ميز لوازم صوتي تان بزرگ باشد بايد چيدمان آن طوري باشد که از به هم ريختگي و شلوغي جلوگيري شود.

مرحله 2: طراوت و تازگي را به اتاقتان بياوريد
در مرحله دوم، اتاق نشيمن با استفاده از يک دست مبلمان و پرده رنگي و تغيير در چيدمان مبل ها رنگ ديگري گرفت. زماني که درحال چيدن مبل ها هستيد، سه نکته را در نظر بگيريد: زيبايي، کارايي و راحتي. زيرا اتاق نشيمن يک مکان پر رفت و آمد است، و بايد وسايل ضروري در دسترس باشد. از جهت کارايي، اعضاي خانواده بايد بتوانند از هر دو تلويزيون و شومينه در مواقع نياز استفاده کنند. با استفاده از پرده هاي رنگي هم نماي اتاق تغيير مي کند و هم ديگران نمي توانند وارد حريم خصوصي تان شوند. همچنين استفاده از وسايل رنگي در اتاق باعث کوچک يا بزرگتر شدن فضا مي شود.

مرحله 2: تغيير دادن شکل و شمايل مبلمان
رنگ و محل قرار گرفتن کاناپه تان را تغيير دهيد. قرار دادن يک سبد سيار در کنار کاناپه باعث زيباتر شدن دکوراسيون اتاق مي شود. همچنين شما مي توانيد پتوها و وسايل ضروري که در اتاق نشيمن نياز مي شود را داخل آن بگذاريد. در اتاقي که بيشتر وسايل آن سنتي است، از پارچه هاي رنگي و طرح دار استفاده کنيد تا کمي دکوراسيون اتاق رنگي به نظر برسد.

مرحله 2: درهاي پارچه اي
در مرحله اول، وسايلي که در طبقه هاي ميز تلويزيون نمايان بود باعث آشفتگي و شلوغي اتاق شده بود. اما در اينجا با نصب کردن پارچه هاي آبي به عنوان در براي ميز، وسايل داخل آن پنهان شده است. براي اينکه رنگ قفسه ها با پرده اي که جلوي آن نصب شده هماهنگي داشته باشد کاغذ کادوي آبي به ديواره آن بچسبانيد. رنگ آبي پرده هاي جلوي قفسه ها با راه راه آبي پرده پنجره همخواني پيدا کرده است و دکوراسيون اتاق با رنگ آبي و قرمز ترکيب شده است.


مرحله 3: درنظر گرفتن جاي بيشتر براي نشستن


دکوراسيون


با انتخاب رنگ آبي و قرمز و يک راه حل هوشمندانه براي پنهان کردن وسايل در قفسه ها، دکوراسيون اتاق نشيمن از حالت آشفتگي و شلوغي درآمد. در اينجا استفاده از صندلي هاي بدون دسته، و چند مبل قرمز تعداد نشيمن هاي اتاق نشيمن را زياد کرده است. شما مي توانيد از پارچه مبلتان هم براي ميز قهوه استفاده کنيد. در اين صورت مي توانيد يک جاي نشستن ديگري براي مواقع مورد نياز اضافه کنيد.

مرحله 3: تاکيد بر رنگ
حتي استفاده از يک قاليچه رنگي به اتاق رنگ و لعاب مي دهد. استفاده از يک پارچه رنگي که با فرش همخواني داشته باشد به زيبايي و صميميت فضا مي افزايد.


مرحله 3: اضافه کردن رنگ به دکوراسيون اتا
رنگ کردن قسمت بالاي طاقچه در بهتر نشان دادن فضا موثر است. همچنين استفاده از يک تابلوي هنري رنگي هنگام نگاه کردن خوشايند به نظر مي رسد. بالش هاي رنگي روي صندلي و کاناپه به مبلمان ها طراوت و زندگي بخشيده.

مرحله 3: پرده هاي شيک و تجملي
پرده هاي رنگي و بلندي که به چوب پرده نصب شده زيبايي خاصي به اتاق داده است. استفاده از پرده به صورت دوتايي براي باز نشان دادن فضا مفيد است.

مرحله3: انتخاب يک ميز تلويزيون يا لوازم صوتي کوچک
سعي کنيد ميز تلويزيون کوچک انتخاب کنيد. پارچه هايي که براي پنهان کردن وسايل داخل ميز وسايل صوتي استفاده کرديد را با درهاي سنتي عوض کنيد. در، آشفتگي و به هم ريختگي را از بين مي برد اما براي دسترسي وسايل ضروري تان حداقل يک قفسه را بدون در در نظر بگيريد. يک لامپ آبي روي ميز کنار تلويزيون قرار دهيد تا هنگام تماشاي تلويزيون در شب از آن استفاده کنيد.

مرحله 3: فراهم کردن يک نشيمن
با استفاده از يک آينه قدي در کنار يک مبل قرمز رنگ و يک ميز عسلي فضاي خالي موجود در مرحله 1 را پر کنيد. آينه، لامپي که روي عسلي قرار گرفته را دوتايي نشان مي دهد و نور بيشتري به فضاي اتاق منعکس مي کند.