مشکلات دکوراسیون تان و راه حل هایی برای آنها

معماري داخلي- براي همه ما پيش آمده است که مي خواهيم اتاقي را مرتب کنيم، ولي نمي توانيم. وقتي تابلوهاي روي ديوار را عوض مي کنيم و مي خواهيم تابلوهاي جديدي آويزان کنيم، ولي نمي دانيم به چه ترتيبي اين کار را انجام دهيم. حالا بايد راه حلي پيدا کنيم و اين کار را تمام کنيم. در اينجا به چند مانع بر سر راه دکوراسيون اتاق اشاره کرده ايم و راه حل هايي براي آنها پيشنهاد کرده ايم.

جنون رنگ
مانع : انتخاب هاي زيادي براي رنگ اتاق وجود دارد.
اگر براي اتاقتان طرح ها و رنگ هاي زيادي داريد و نمي توانيد تصميم بگيريد، لازم نيست از استفاده از رنگ بترسيد. بسياري از ما ماه ها وقت مي گذاريم و در نهايت هم نمي دانيم اتاقمان را چه رنگي کنيم.

راه حل : از دوربين عکاسي خود براي يافتن زواياي مختلف اتاق استفاده کنيد. از اتاقتان عکس هايي بگيريد و با ترتيبات مختلف آن بازي کنيد. با نگاه کردن به عکس ها مي توانيد تصميم بگيريد و نگران نباشيد که اگر چيز ديگري انتخاب مي کرديد بهتر بود. وقتي بيرون مي رويد تا خريد کنيد عکس ها را با خودتان ببريد تا بتوانيد به راحتي رنگ ها و طرح ها را هماهنگ کنيد.

گرمايش خانه
مانع :
من سالها است اينجا زندگي مي کنم، ولي انگار تازه به اينجا نقل مکان کرده ام.
اين مشکل بسيار رايج است و دلايل زيادي هم دارد ولي دليل آن هرچه باشد، اينکه خانه اي گرم، دلپذير و راحت داشته باشيد بسيار مهم است و حالا شما شايسته داشتن چنين خانه اي هستيد، نه در آينده اي دور. اولين گام اين است که بپذيريد خانه گرمتري مي خواهيد و دوست داريد براي داشتنش کاري بکنيد.

راه حل :
وقتي مي خواهيد خانه خود را از مکاني خالي و برهنه تبديل به خانه اي گرم و دلپذير کنيد، روند آن برايتان خسته کننده به نظر مي آيد. ولي وقتي مرحله به مرحله پيش مي رويد، برايتان انجام پذير به نظر مي آيد. اگر روي تصميمي ترديد داشتيد، مانند رنگ ديوار، نگذاريد اين ترديد شما را فلج کند. به کارتان ادامه دهيد و بعداً به اين موضوع بپردازيد.

کنترل بهم ريختگي
مانع :
خانواده من خيلي شلخته هستند، نمي دانم از کجا شروع کنم.
با وجود بچه ها در خانه هم مي توانيد خانه شاد و باکلاسي داشته باشيد، ولي وقتي از هر گوشه از منزل شما شلختگي مي بارد، نيازي نيست که پروژه هاي دکوراسيون خود را شروع کنيد.

راه حل :
يک آخر هفته را به جمع و جور کردن خانه و بخشيدن اشياي بي مصرف به ديگران، اختصاص دهيد. هر روز با اضافه کردن قلاب به پشت در و تميز کردن ميز و کابينت آشپزخانه و تميز کردن داخل آنها، شلختگي را به حداقل برسانيد. بجاي قاليچه از کفپوش و کاشي استفاده کنيد تا بتوانيد در صورت لک شدن و آسيب ديدن آنها، به راحتي آنها را تعويض کنيد. هر شب ?? دقيقه را به مرتب کردن خانه اختصاص دهيد تا بعد از چند روز همه چيز مرتب شود.

اتاق کسل کننده
مانع :
کل قالب و مدل اتاق من خسته کننده است.
شما از رنگ هاي خنثي و تمام سفيد خوشتان مي آيد، زيرا ساده و زيبا هستند. ولي گاهي رنگ هاي کرم و بژ کاملاً کسل کننده و پيش بيني پذير مي شوند.

راه حل :
شيء خاص و منحصر بفردي انتخاب کنيد. مانند يک آينه بزرگ با فرم و رنگي جالب و خاص به شکل يک اثر هنري. يا اشياي فلزي اضافه کنيد. رنگ هاي طلايي، نقره اي و پلاتينه به زيبايي و شيکي اتاق افزوده و رنگ هاي خنثي را جذاب مي کنند. روش ديگري براي جالب کردن فضايي با رنگ هاي خنثي اين است که يک رنگ شاد و جسورانه انتخاب کنيد و در مقياس هاي کوچک آن را در اتاق بکار ببريد. چند کوسن قرمز يا رنگ کردن يک ديوار به رنگي شاد، به اتاق شما روح مي دهد.

درست و نادرست
مانع :
مي ترسم انتخاب اشتباهي کنم.
شايد رايج ترين ترس به هنگام دکوراسيون همين باشد. هيچکدام از ما بي نقص نيستيم و حتي کارشناسان هم گاهي خريدهايي انجام مي دهند که بعداً افسوس مي خورند و هميشه به راحتي نمي توانند وسيله درستي را براي تکميل دکوراسيون يک اتاق بخرند. لازم نيست آن چيز با سليقه همه جور دربيايد. بالاخره اگر از آن خوشتان نيامد مي توانيد بعداً عوضش کنيد.

 

منبع: سيمرغ