نوسازی و ترمیم یک آشپزخانه ی کوچک

در اينجا صاحب خانه تغييرات زيادي را در فضاي کوچک اين آشپزخانه به وجود آورده و آنرا به صورت مدرن براي ورود مهمانان و لذت بردن از يک صبح دل انگيز طراحي و نوسازي کرده است.

قبل از ترميم و نوسازي (آشپزخانه اي کاملا به هم ريخته و درهم برهم) :
افراد و اعضاي خانواده هنگامي که صبح چشمان خود را باز مي کنند به هر اتاقي که نگاه کنند از ديدن آن لذت مي برند به جز اين آشپزخانه ي کوچک و نامرتب.اين فضاي کوچک و به هم ريخته را مي توان در کوتاهترين زمان به بهترين شکل ترميم و مرتب کرد.
به مطالب زير توجه کنيد و دقت کنيد به چگونه سازماندهي زود و سريع اين مکان و از آن لذت ببريد.

بعد از ترميم و نوسازي ( آشپزخانه اي با ديوارهاي آبي و کاملا روشن ):
از يک تخته ي چوبي در زير پنجره استفاده شود که براي نشستن روي آن مناسب باشد و بتوان از نوري که به فضاي اتاق مي تابد نهايت استفاده را کرد.تمامي وسايل آن از جمله بالش ها و کابينت ها و پرده ها به دو رنگ سياه و سفيد طراحي شود.به اين ترتيب مي توان فضاي کوچک يک آشپزخانه را با رنگ آميزي و به کاربردن وسيله هاي مناسب به بهترين شکل درآورد و طراحي کرد.

بايد 3 مرحله ي زير را بگذرانيد :
مرحله 1 :آشپزخانه اي کاملا تاريک و دلگير
ديوار ها يي که خيلي کثيف هستند و شيوه ي نقاشي آن طوري مي باشد که روي احساسات کساني که بايد در اين آشپزخانه فعاليت کنند تاثيرات ناخوشايندي دارد.بايد ديوار ها را به رنگ آبي روشن نقاشي کرد تا کاملا دلنشين و جذاب شوند.

مرحله 2 :استفاده از تخته هاي چوبي
از تخته هاي چوبي هم رنگ براي کابينت ها ي زير ظرف شويي و براي درست کردن جايي براي نشستن در زير پنجره بايد استفاده کرد.تخته ي چوبي زير پنجره بايد طوري ساخته شود که بتوان از زير آن براي گذاشتن يکسري وسايل آشپزخانه استفاده کرد.بايد از فضاي اين آشپزخانه حداکثر استفاده را کرد.

مرحله 3 :استفاده از يک در کوچک پنجره اي شکل
بايد بين آشپزخانه و اتاق غذاخوري حتما به کمک يک پنجره ي کوچک ارتباط وجود داشته باشد تا از به هم ريختگي و سايل درون آشپزخانه جلوگيري شود و بتوان راحت تر از مهمانان پذيرايي کرد.

طرز استفاده از پنجره :
تمامي ديوار ها که به رنگ آبي نقاشي شدند و از يک تخته ي چوبي هم براي نشستن زير پنجره استفاده شد.حال بايد يک پرده به رنگ سفيد و مشکي و بيشتر از جنس حرير به پنجره آويخت تا نور از بيرون بتواند به فضاي آشپزخانه بتابد و آشپزخانه را کاملا روشن کند.روي تخته ي چوبي هم از بالش هاي سفيد و مشکي با طرح هاي مختلف استفاده مي شود. کاملا توجه و دقت کنيد به چگونه سازماندهي فضاي اين مکان .

استفاده از کاشي هاي مناسب :
نبايد از کاشي با رنگ هاي کاملا يکنواخت و تک رنگ براي ديوار ظرف شويي استفاده کرد.بايد از کاشي هاي آجري شکل و آميخته از سه رنگ سياه و سفيد و آبي استفاده کرد. به اين ترتيب مي توان فضاي آشپزخانه را به نحوي بزرگ نمايان کرد.

کابينت ها قبل از ترميم :
کابينت هاي کاملا تيره و بد رنگ که فضاي آشپزخانه را هم خيلي بد و کوچک جلوه داده اند.بايد حتما به کابينت ها سروسامان دهيم .چرا که رنگ و زيبايي کابينت ها در روحيه و احساسات ما تاثيرات زيادي را مي گذارد.

استفاده ي بهينه از فضا :
بايد به ديوارها يکسري طبقات شيشه اي شکل نصب کرد و براي چيدن وسايل و ظروف شيک از آن استفاده کرد.ليوان ها و ظروف زيباي آشپزخانه را هم مي توان روي آنها چيد. بايد دقت شود که رنگ وسايل برخلاف رنگ ديوار پشت آن باشد.

آجرها و کاشي هاي يک رنگ :
يراي ديوار پشت اين طبقات شيشه اي بايد از کاشي هاي کاملا يک رنگ و ساده استفاده کرد.بهتر است اين کاشي ها به شکل زاويه دا ر و کج کج به ديوار نصب شده باشند.در ضمن روي اين طبقات بايد کتاب هاي آشپزي هم قرار داد تا به زيبايي فضاي آن بيافزايد.

غذاي حيوانات :
بايد زير تخته اي که در کنار پنجره براي نشستن گذاشته شده بود يک سري کشوهايي ساخت که براي نگهداري غذاي حيوانات از آن استفاده شود.
به اين ترتيب ديديد که چطور مي توان حتي يک آشپزخانه ي کوچک را طوري نقاشي و طراحي کرد که بتوانيد از ساعت ها در آن بودن لذت ببريد.

منبع:سيمرغ