چیدمانی نو در آشپزخانه

اين آشپزخانه با چيدماني به سبک کلاسيک، با رنگ سنگ سياه کف و گرانيت خاکستري سطح کابينت، همراه با آميزه‏اي از سبز روي سراميک جلوه‏اي زيبا دارد. رنگ صورتي جا افتاده نيز رنگ و نور خاصي افزوده است که باعث شده تيرگي و افسردگي سبزها تبديل به يک شيريني شود، رنگ چوب کابينت اين تاکيد را بيشتر مي‏کند. انتخاب چوب بلوط، روشي کلاسيک و سنتي براي کابينت‏هاي آشپزخانه بوده است. در اينجا نيز طرح کابينت‏ها و روشني رنگ آن، به‏ويژه با دستگيره‏هاي استيل، زيبايي و طراوت خاصي دارد. ابعاد و اندازه‏هاي مختلف کابينت‏ها متناسب با نيازهاي اين آشپزخانه پيش‏بيني شده است. حتي بالاي هود نيز قفسه‏اي بدون در براي جا دادن کتاب‏هاي آشپزي و ظروف آشپزخانه در نظر گرفته شده و حداکثر استفاده از فضا صورت گرفته است. کاشي‏هاي مربع شطرنجي به طور نامنظم با رنگ‏هاي مختلف چيده شده است. براي استفاده بيشتر از سطح ديوار، ميله‏هاي استيل در قسمت‏هاي مختلف براي آويزان کردن وسايل مورد نياز نصب شده‏اند.
آشپزخانه
ديوارهاي سبز رنگ آشپزخانه ضمن دادن طراوت و نشاط، يک زمينه بسيار مناسب براي کابينت‏هاي سفيد است. انتخاب اين رنگ سبز و رنگ چوب روشن براي سطوح روي کابينت، روشنايي و گرما را تواماً ايجاد کرده است و ضمناً مدرن نيز جلوه مي‏کند. آميزه‏اي از دو شيوه کلاسيک و مدرن، سيمايي غيرمعمول و استثنايي به اين آشپزخانه داده است. کابينت‏هاي ديواري به شکل‏هاي مختلف پهن و باريک با در چوبي يا شيشه‏اي در اندازه‏هاي گوناگون و نيز سطوح بسيار شفاف و صاف رنگ شده همراه با دستگيره گرد، تقارني ويژه ايجاد کرده است. ابتکار جالب ديگر، افزودن يک کابينت جدا و پارتيشن مانند است که اگر شما نيز با کمبود سطح ديوار مواجه هستيد مي‏توانيد از چنين راه حلي استفاده نماييد، که هم قابل استفاده از هر دو طرف است و هم بسيار مناسب براي چيدن ظروف زيباست. اين قفسه از يک طرف به ديوار نصب شده و از طرف ديگر با يک پايه‏چوبي محکم شده است. سطح روي کابينت‏ها نيز از چوب رنگ پريده راش است، و ديوار بين کابينت‏ها را نيز ورقه‏اي از همان چوب پوشانده است. قمست صبحانه خوري با شيوه‏ باز طراحي شده و راهکار خوبي براي حداکثر استفاده از کابيت‏هاست. وسايل تزييني زيبايي نيز در آشپزخانه ديده مي‏شود. وجود وسايل استيل روشنايي و تلالو را بيشتر مي‏کند.
آشپزخانه
استفاده از چوب بسيار روشن و رنگ پريده اجازه مي‏دهد که شما بتوانيد اين رنگ را در سراسر اتاق به حرکت در آورده و فضا را شبيه به خانه‏هاي ويلايي روستايي درآوريد. شايد بهترين انتخاب، رنگ چوب درخت گلابي باشد. کف پوش نيز در رنگي مشابه و هماهنگ با کابينت‏هاست تا يک فضاي کاملاً طبيعي را القا کند. براي جلب توجه هر چه بيشتر به سمت کابينت‏ها، ديوارها به رنگ کرم بسيار روشن در آمده و سطح گرانيت تيره روي کابينت در تضاد بسيار خوبي قرار دارد. کابينت‏ها از جنس چوب درخت زيرفون است که به رنگ چوب درخت گلابي (با حفظ خطوط طبيعي) در آمده است. بيشتر کابينت‏ها با خطوط ساده و مستقيم طراحي شده‏اند. بعضي‏ها تزيين شده‏اند و چهار مربع سوراخ دار کوچک در آنها ايجاد شده و بعضي نيز به صورت چهارخانه با در شيشه‏اي هستند. دستگيره‏ها نيز منحني و استيل هستند که هم مدرن و هم کلاسيک است. بالاي اجاق گاز جعبه‏هاي چوبي تزييني درست شده است. در بعضي قسمت‏ها نيز کابينت‏هاي زميني بدون در هستند و سبد حصيري براي گذاشتن ميوه و سبزيجات پيش‏بيني شده است. چراغ آويز آشپزخانه شبيه فانوس ماهيگيري و بسيار جذاب است. در سقف نيز ميله‏هاي فلزي نصب شده که براي آويزان کردن وسايل مورد نياز و سبک به کار مي‏رود. بالاي اجاق گاز نيز يک ميله استيل براي وسايل پخت و پز نصب شده است. به هر حال، توجه به اين گونه جزييات، به شما هم ايده‏هاي خوبي مي‏‏دهد.
آشپزخانه
شيوه طراحي و چيدمان در اين آشپزخانه، شبيه به خانه‏هاي روستايي فرانسوي است. آبي بنفش و زرد آفتابگردان رنگ‏هاي کامل کننده و شاخصي هستند. اين دو رنگ در دايره رنگي روبه روي يکديگر هستند و در نتيجه، تضاد موفقي دارند. رنگ زرد با کاشي‏هاي روي کابينت هم رنگ است و با ترکيب رنگ چوب، گرمي خوبي نيز به فضا افزوده است. کاشي‏هاي مربع شکل رو به رو نيز ترکيبي از زرد و بنفش و آبي دارد. استفاده از چوب افرا در قاب کابينت‏ها و همين‏طور کشورهاي بالايي کابينت زميني، خيلي خوب با اين شيوه فرانسوي هماهنگ است. درهاي چوبي براي ايجاد تنوع بيشتر و جذابيت، به رنگ آبي بنفش در آمده‏اند. دستگيره‏ها در مجموع تفاوت‏هايي دارند، همان‏طور که کابينت‏هاي ديواري نيز از تنوع خاصي برخوردارند. قسمتي به صورت شبکه‏اي براي جايگيري بشقاب‏ها در نظر گرفته شده؛ از کابينت ديواري طبقه‏دار و بدون در براي گذاشتن ظروف استفاده مي‏شود. انتخاب ظروف هم بسيار جذاب انجام شده و در رنگ‏هاي زرد و آبي است. ميز با سطح چوبي و نسبتاً خشن خود و صندلي‏هاي مدل قديمي، همگي شيوه فرانسوي را تاکيد مي‏کنند. کاشي‏هاي رنگي بين کابينت‏ها هم روي کاشي‏هاي قبلي چسبانده شده‏اند.
براي پاسخ به سئوال اينجا را کليک کنيد
ايران آذين
تنظيم: کهتري