چگونه دکوراسیون آشپزخانه های قدیمی را بازسازی و نوسازی کنیم؟

قبل : يک آشپزخانه کسل کننده با ديوارهايي تاريک
رنگ تيره ديوارها و کاشي هاي بين کابينت ها اين آشپزخانه را بسيار دلگير و خفه کرده است. رنگ کابينت ها هم اين خفگي را تشديد مي کند.

بعد : يک آشپزخانه رويايي و سرزنده
براي ديوارهاي اين آشپزخانه از رنگ کرم روشن به جاي رنگ تيره قبلي استفاده کرديم. همچنين سنگ گرانيت سفيد را جايگزين کاشي هاي تيره رنگ بين کابينت ها کرديم. براي روح دادن بيشتر به فضاي آشپزخانه براي کابينت ها هم رنگ سفيد را انتخاب کرديم.
قبل : يک آشپزخانه کسل کننده و ناکارآمد
کابينت هايي با چوب بلوط اين آشپزخانه را کسل کننده کرده است. همچنين محل قرار گرفتن يخچال فريزر و کانتر وسط هم طوري است که مابقي فضاي باز آشپزخانه غيرقابل استفاده شده اند.

بعد : آشپزخانه اي باز با فضاي کاربردي بسيار زياد
همانطور که در شکل ديده مي شود براي کابينت هاي آشپزخانه از رنگ سفيد و براي سقف از آبي آسماني استفاده کرده ايم. کابينت ها را طوري تغيير داديم که به جاي يخچال، فر برقي و گازي قرار داده شود و يخچال و فريزر را به گوشه آشپزخانه منتقل کرديم. براي کانتر وسط هم از کانترهاي دو منظوره که داراي کشو و طبقه بندي وسايل هستند استفاده کرديم. با اين تغييرات فضاي آشپزخانه بسيار کارآمدتر شده است.

قبل : يک آشپزخانه تاريک و بدون نور
طراحي کابينت هاي اين آشپزخانه طوري است که جلوي نور ورودي به آشپزخانه گرفته شده و فضاي آن را دلگير ، تاريک و کسل کننده کرده است.

بعد : آشپزخانه اي باز و روشن
کابينت هاي بالاي کانتر قسمت اوپن آشپزخانه را حذف و به جاي آن از کابينت ويتريني استفاده کرديم. براي کاشي هاي آشپزخانه هم از رنگ آبي روشن استفاده کرديم.

قبل : آشپزخانه اي با فضاي پرتي زياد
محل قرار گرفتن کابينت ها و سينک ظرفشويي طوري است که فضاي پرتي و هدر رفته آشپزخانه تان بسيار زياد است.

بعد : آشپزخانه اي روشن که همه چيز در سر جاي معين است
با چيدمان اين آشپزخانه بهترين محل براي قرار گيري سينک ظرفشويي زير پنجره است. براي وسط آشپزخانه تان هم يک کانتر کشو دار قرار دهيد تا مابقي وسايل آشپزخانه تان را داخل آن بگذاريد.

قبل : يک آشپزخانه کوچک و تاريک
ديوارهاي طوسي رنگ اين آشپزخانه و محل نامناسب براي قرارگيري سينک و کانتر باعث شده است فضاي آشپزخانه از حدي که کوچک است.

بعد : آشپزخانه اي پر از نور و بزرگ
ديوار بالاي کانتر را خراب کرده و براي اين قسمت از کابينت هاي سفيد رنگ استفاده کنيد. به جاي کانتر مايل از يک کانتر صاف استفاده کنيد تا فضاي داخلي آشپزخانه تان بزرگتر به نظر برسد.

تهيه و ترجمه : گروه سبک زندگي سيمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصي سيمرغ