کارهای لازم پس از ورود به استان کبک

این راهنمای کوتاه برای کسانی تهیه شده است که از طریق برنامۀ نیروی تخصصی ماهر (skilled worker) برای مهاجرت به استان کبک کانادا اقدام کرده‌اند و همه‌ی مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و ظرف چند ماه آینده مهاجرت خواهند کرد. بدیهی است که کسانی که قصد دارند از طریق این برنامه برای مهاجرت کانادا اقدام کنند باید از راهنماهای دیگر همین شرکت استفاده کنند (نکـ : راهنماهای شماره‌ی x و y) تا بدانند - با توجه به سن، رشته‌ی تحصیلی، سابقه‌ی کار و دیگر موارد مرتبط با امتیازبندی برای مهاجرت به استان کبک- آیا امکان مهاجرت از طریق این برنامه را دارند یا خیر. سپس، برای تهیه‌ی مدارک لازم – یعنی مدرک زبان فرانسوی و انگلیسی، ترجمۀ مدارک دانشگاهی و ...- اقدام کنند. البته برخی از مطالبی که در این راهنما مطرح شده‌اند - مانند مسائل مربوط به هزینه‌ی زندگی و بردن وسایل از ایران- برای کسانی که از طرق دیگر، مثلاً پذیرش دانشجویی، اقدام کرده‌اند نیز مفید است.

هزینۀ زندگی:
1. اجارۀ یک سوئیت یا آپارتمان معمولی، بسته به ویژگی‌های مختلف آن، بین 700 تا 1200 دلار است (منظور از دلار در این متن همه‌جا دلار کاناداست که کمی از دلار ایالات متحده ارزان‌تر است). می‌توان در ماه اول یک آپارتمان مبله را برای یک ماه اجاره کرد تا پس از آشنا شدن با محیط و سنجیدن شرایط، برای اجاره‌ی یک‌ساله‌ی یک سوئیت یا آپارتمان، اقدام کرد.
2. گذشته از هزینه‌ی اجاره‌، هزینه‌ی ماهیانه برای زندگی معمولی خانواده‌ی سه‌نفره بین 1200 تا 1800 دلار است

بهترین زمان برای ورود به مونترئال:
از آنجا که هوای مونترئال بسیار سردتر از هوای تهران است و با توجه به این‌که در فصل تابستان، برای اجاره‌ی آپارتمان، گزینه‌های بیشتری وجود دارد، بهتر است در بهار یا تابستان وارد مونترئال شد.

بردن وسایل از ایران:
به‌جز پول و مدارک مورد نیاز و چیزهایی که به‌لحاظ عاطفی اهمیت دارند، مانند یادگاری‌ها، باید تا جایی که ممکن است از بردن وسایل از ایران پرهیز کرد.
منبع: پیکاپ ویزا