روش نگهداری از کابینت های MDF

1- براي تميز کردن کابينت و ديگر سازه هاي mdf ازيک اسفنج مرطوب استفاده فرمائيد و از اسکاچ و شوينده هاي اسيدي جدآ خودداري کنيد ، زيرا استفاده از اين مواد به کابينت و يراق آلات آن آسيب ميرساند .
2- براي پاک نمودن کابينت يا سازه هاي mdf از يک دستمال نمدار آغشته به مواد شوينده استفاده نمائيد و پس از آن با يک دستمال نمدار چندين بار پاک و در انتها خشک نمائيد .
3- هرگز دستمالهاي خيس آشپزخانه را براي خشک شدن از دربها يا دستگيره کابينت آويزان نکنيد ، زيرا تماس طولاني رطوبت با کابينت ، باعث آسيب جدي به آن ميشود .
4- براي پاک نمودن دربهايي که قاب پروفيل mdf يا آلومينيومي دارند ، مراقب باشيد مواد شوينده و آب به داخل درزها نفوذ نکند . زيرا با نفوذ آب به مرور باعث کپک زدگي و ايجاد باکتري خواهد نمود ، و در آخر باعث خرابي دربها خواهد شد .
5- هرگز دربهاي کابينت هاي ديواري را باز نگذاريد . زيرا بخار و گرماي حاصل از پخت و پز باعث آسيب ديدن آنها ميشود
6- درب را بيش از زاويه معمول باز ننمائيد ، زيرا رگلاژ دربها بهم خورده و باعث سائيدگي بين دربها و بدنه خواهد شد .
7- براي پاک کردن لک ، اثرات دست ، جوهر و ماژيک هرگز از موادي چون وايتکس ، آستون ؛ الکل صنعتي ، مستقيمآ استفاده نفرمائيد . زيرا اين مواد ميتواند به سطح رو کش دار mdf آسيب برساند . براي استفاده از اين مواد بهتر است آن ها را با آب رقيق کرده و مورد استفاده قرار دهيد .
8- شيشه هاي حاوي سرکه ، روغن ، مربا و ترشيجات را قبل از اينکه داخل کابينت بگذاريد مطمئن شويد ، زير آن تميز و يا درب آن باز نباشد زيرا در بلند مدت باعث ايجاد لک و تغيير رنک کابينت شما خواهد شد .
9- صفحات کابينت از جنس hpl يا کرين ( سنگ مصنوعي ) آنتي باکتريال ميباشد که مقاومت خوبي در برابر ضربات و گرما دارد اما در بعضي از مواقع بنا به درخواست مشتري به خاطر ارزانتر شدن قيمت کابينت از همان جنس درب کابينت که لبه آن به مقدار 8 سانت دوبل شده و pvc ميشود را مورد استفاده قرار ميدهند . که مقاومت آن مانند صفحه به اصطلاح ما کابينت سازها شرکتي نمي باشد . بنابر اين هم در مورد صفحه شرکتي و کرين و هم در مورد صفحه دوبل شده بايد به نکات زير توجه فرمائيد .

الف- از بريدن نان و ديگر مواد غذايي بر روي
ب - از تراشيدن لک و غذاهاي ريخته شده خشک ير روي صفحه و شستشوي آن با مواد شوينده اسيدي جدآ خودداري نمائيد .
پ - از تجمع آب دور سينک و گوشه هاي صفحه کابينت به مدت طولاني جلوگيري کرده و با دستمال خشک نمائيد ، زيرا در طولاني مدت باعث از بين رفتن آب بندي و ايجاد پوسيدگي در کابينت شما خواهد شد .
ت - ظروف داغ را مستقيمآ روي صفحه کابينت قرار ندهيد و از زير قابلمه اي که در همه منازل متداول است استفاده فرمائيد .
ث - از گذاشتن اجسام سنگين بر روي قسمتي از صفحه که زير آن خالي است (لباسشوئي ) صفحه جدآ خودداري نمائيد .
منبع : ghalampardazan.com