لوازم دکوری که با سبک دکوراسیون منزل شما ست می شوند

هر سبک دکوراسيوني اگر با لوازم دکوري همسان و هماهنگ با خودش دکور نشود ماهيت خودش را ازدست خواهد داد. اين لوازم دکوري هستند که با افزودن جزييات باعث روح بخشيدن به دکوراسيون داخلي خانه مي شوند، پس بسيار مهم است که بدانيم هرسبک چه نوع لوازم دکوري اي را احتياج دارد تا بتوانيد انتخاب درس و به جايي داشته باشيم، اگر تا انتهاي اين مطلب با چيدانه همراه باشيد مي توانيد با انواع ويژگي هاي لوازم دکوري براي سبک هاي مختلف دکوراسيون آشنا شويد.

دکوري هايي که در خانه هاي به سبک مدرن استفاده مي شوند بايد دقيقا مانند مبلمان هاي فضا بر سادگي و بي آلايش بودن تاکيد کنند، اين لوازم دکوري بايد فرم هاي شسته و رفته داشته و به دور از هر گونه پيچيدگي اي باشند. منظور از فرم هاي شسته رفته اين است که اين فرم ها داراي زاويه هاي معمولا قائمه هستند و کمترين تزيينات را دارند. معمولا در ساخت اين لوازم دکوري از متريال ها و مواد و مصالح طبيعي مانند چوب و سنگ استفاده مي شود.

اگر مي خواهيد براي خانه اي که سبک معاصر دارد لوازم دکوري تهيه کنيد، بايد به سراغ وسيله هايي برويد که داراي خطوط و اشکال ساده هستند. رنگ ها در اين سبک معمولا به صورت سايه روشن هاي ترکيبي مورد استفاده قرار مي گيرد. لوازم دکوري مناسب براي سبک معاصر معمولا ابعاد و اندازه هاي کوچک دارند تا حس و حال غيررسمي تر و دوستانه تري به فضا ببخشند. اگر دوست داريد تا با المان هاي سبک معاصر بيشتر آشنا شويد مي توانيد به سراغ مطلب ?? المان معماري معاصر که هر خانه‌اي به آن نياز دارد برويد.

اين وسيله هاي دکوري معمولا چند المان از چند سبک مختلف را به صورت همزمان دارا هستند، ممکن است مانند لوازم دکوري سبک معاصر ابعاد و اندازه کوچک داشته باشند و از مواد و مصالح طبيعي مثل چوب که براي سبک مدرن به کار مي رود ساخته شوند اما تزيينات شان سبک کلاسيک را براي شما ياد آور شود.

بارزترين ويژگي لوازم دکوري براي خانه هاي روستيک اين است که آن ها تماما چوبي هستند. اين وسيله ها ممکن است زاويه هاي تعريف شده داشته باشند و گاهي هم فرم و شکل شان خاص و منحصر به فرد است و هيچ اسم خاصي نمي توان روي آن گذاشت، اين وسيله ها بيشتر داراي رنگ هاي تيره هستند و حضورشان گرما و لطافت خاصي را خانه شما مي آورد. يکي ديگر از شاخص ترين ويژگي هاي لوازم دکوري به سبک روستيک اين است که اين وسيله ها بافت هاي قابل لمس دارند و سطح شان معمولا صيقلي و صاف نيست. مطلب سبک روستيک را به دکوراسيون منزل خود بياوريد به شما کمک مي کند تا بيشتر با اين سبک و وسيله هاي دکوري اش آشنا شويد.

طرح هاي شلوغ، رنگ هاي گرم و بافت هاي ملموس همه و همه از ويژگي هاي لوازم دکوري مناسب براي سبک ايراني هستند. در اين سبک بيشتر از مواد و مصالحي مانند پارچه و شيشه استفاده مي شود. مثل گليم ها و جاجيم ها يا شمعدان هاي لاله عباسي، حتي وسيله هايي که مانند ظروف سفالي هم مي تواند القا کننده سبک ايراني در دکوراسيون داخلي خانه باشد.

خانه اي که سبک صنعتي داشته باشد، وسيله ها و لوازم دکوري اش بايد شما را به ياد يک کارخانه بياندازد، چرا که بيشتر وسيله ها و لوازم دکوري اي که در اين سبک خانه ها استفاده مي شود، از چرخ دنده ها و لوله هاي فلزي با قطر کم ساخته مي شوند. متريال مورد استفاده در اين وسيله ها معمولا آهن است و رنگ هاي مسي و نقره اي و مشکي بيشترين رنگ هايي است که در اين وسيله ها به چشم مي خورد. يادتان باشد که شما مي توانيد دکوراسيون شيک اما مقرون به صرفه به سبک صنعتي داشته باشيد.