نکته های سودمند در رابطه با اسباب ‌کشی

اسباب کشي تجربه اي است که فقط بعضي از افراد آن را "مفرح" مي نامند. اما با رعايت نکاتي که در اين مقاله ذکر مي کنيم، براي نقل مکان به خانه جديد کاملاً آماده خواهيد بود. اين اسباب کشي مطمئناً خيلي از زمان شما را خواهد گرفت: بسته بندي کردن وسايل، نقل مکان، تميز کردن خانه جديد و چيدن دوباره وسايل.وقتي وارد خانه جديدتان مي شويد، تازه با مشکلات بيشتري روبه رو مي شويد. ممکن است نتوانيد تصميم بگيريد که هر چيز را بايد کجا بگذاريد اما بعد از مشکلات منتقل کردن آن همه وسايل از خانه قبلي تنها چيزي که واقعاً غيرقابل تحمل خواهد بود يک تصميم يا پروژه بزرگ ديگر مثل اين است. اتوبار


اما انجام بعضي کارها قبل از اسباب کشي باعث مي شود کارها آنقدرها هم سخت پيش نرود.

اگر شما هم مي خواهيد به خانه جديد نقل مکان کنيد، لازم نيست هيچ کاري انجام دهيد! خوش به حالتان!!

اما اگر خانه اي گرفته باشيد که از موکت هايش بيزاريد، احتمالاً فکر مي کنيد که اول بايد نقل مکان کنيد و بعد فکري به حال موکت هاي زشت خانه کنيد. اما چه بايد بکنيد؟ الان به آن مشکل رسيدگي کنيد يا بگذاريد براي بعد از اسباب کشي؟

شايد تصميم بگيريد که به اندازه کافي الان مشکل داريد و اين کار را مي توانيد براي بعد از اسباب کشي بگذاريد. شايد هم بودجه يا زمان کافي براي اينکار را فعلاً نداشته باشيد. اما مطمئن باشيد که اگر کار را براي بعد بگذاريد بيشتر از الان وقت و هزينه خواهد برد.

تغيير کفپوش خانه پروژه عظيمي است و اگر پول کافي داشته باشيد و تصميم بگيريد که قبل از اسباب کشي اينکار را انجام دهيد مطمئن باشيد که به نفعتان خواهد بود. اگر اينکار را قبل از نقل مکان نکنيد، بعدها مجبور خواهيد شد که کليه لوازمتان را در يک اتاق انبار کنيد تا بتوانيد کفپوش بقيه خانه را عوض کنيد. اينکار نه تنها براي شما بلکه براي نصاب هاي کفپوش هم خيلي سخت خواهد بود. اگر تصميم مي گيريد که قبل از اسباب کشي اينکار را تمام کنيد حتماً از قبل کفپوش هاي موردنظرتان را سفارش دهيد و طوري برنامه ريزي کنيد که حداقل يک تا دوز قبل از اسباب کشي شما، کار تعويض کفپوش ها تمام شده باشد. کفپوش هاي جديد را با پارچه بپوشانيد تا کارگرها موقع جابه جا کردن وسايل به آنها صدمه نزنند. و وقتي مبلمان را در جاي مخصوص خود قرار دادند، آنوقت سخت ترين قسمت کار تمام شده است.

در زير به چند مورد ديگر از پروژه هايي که قبل از اسباب کشي بايد تمام کنيد اشاره مي کنيم.

پروژه هايي را انتخاب کنيد که از همه سخت تر هستند. اگر بودجه تان اجازه نمي دهد که کفپوش کل خانه را عوض کنيد، اشکالي ندارد، اينکار را فقط براي سالن اصلي انجام دهيد. اگر نمي توانيد براي نقاشي تک تک اتاق ها تصميم بگيريد، اينکار را فقط براي اتاق هايي بگيريد که تصميم گرفتن درمورد آنها آسان تر است.

نقاشي - اينکار را چه خودتان انجام دهيد يا کسي را استخدام کنيد که برايتان انجام دهد، مطمئناً انجام آن براي يک اتاق خالي از اثاثيه بسيار راحت تر خواهد بود چون ديگر نيازي به جابه جا کردن وسايل و لوازم و برداشتن تابلو ها و آينه ها نخواهد بود. قبل از اينکه کارگران وسايلتان را به خانه جديد بياورند، بايد چند روزي از نقاشي خانه گذشته باشد.

اگر بخواهيد خودتان اينکار را انجام دهيد معمولاً خيلي بيشتر از آنچه فکر مي کنيد زمان مي برد به همين دليل بهتر است که يک گروه متخصص را استخدام کنيد که طي يک تا دور اينکار را برايتان تمام کنند. حتي اگر فقط يک قسمت از خانه جديد را قبل از اسباب کشي نقاشي کنيد خيلي در وقتتان صرفه جويي خواهد شد. اگر نمي توانيد درمورد رنگ ها تصميم بگيريد، مي توانيد يک پس زمينه سفيد، بژ روشن يا هر رنگ ديگري که براي پس زمينه دوست داريد را استفاده کنيد. بستگي به اين دارد که با لوازم خانه تان چه رنگي بيشتر جور باشد. بعد مي توانيد وقتي به خوبي تصميمتان را گرفتيد رنگ ديگري به آن اضافه کنيد.

عوض کردن قفل ها - يکي از کارهايي که لازم است براي ايمني خانه انجام دهيد تعويض قفل و کليدهاست. ممکن است مالک قبلي يک نمونه از کليد را به يکي از همسايه ها، کارگر خانه يا آشنايان داده باشد و اگر قفل و کليدها را به کلي عوض کنيد خيالتان راحت تر خواهد بود. اينکار را بايد بلافاصله بعد از نقل مکان انجام دهيد.

سيستم کمدها - مرتب و منظم کردن وسايل در خانه جديد احساس خيلي خوبي به شما خواهد داد. داخل کمدها را مي توانيد با اضافه کردن کشو و سبدهاي مخصوص و ريل چوب رختي سازماندهي کنيد اما دقت کنيد که اينکار بايد حتماً قبل از نقل مکان انجام شود چون درغيراينصورت مجبور خواهيد شد همه وسايل را يک بار ديگر بيرون بياوريد و ممکن است وسايلتان يک يا دو روز روي تخت و زمين بيفتد تا کار کمدها تمام شود. اگر از يک متخصص بخواهيد اينکار را برايتان انجام دهد کار خيلي زود تمام خواهد شد اما اگر خودتان تصميم بگيريد که کار را تمام کنيد، ممکن است بيشتر طول بکشد. اگر قبل از نقل مکان خانه را بررسي کنيد مي توانيد قبل از آوردن اسباب به خانه جديد سيستم داخل کمدها را سفارش دهيد.

تنظيمات الکتريکي - اگر خانه اي که مي خواهيد به آن نقل مکان کنيد نوساز باشد کليد و پريزهاي برق مطمئناً مشکلي نخواهند داشت اما براي خانه هاي قديمي تر اوضاع کمي سخت تر مي شود. اينکار را مي توانيد هميشه انجام دهيد اما انجام آن در خانه اي که هنوز لوازم وارد آن نشده است بسيار راحت تر است. يادتان باشد که برق کار ها ساعتي پول مي گيرند و اينکار را مي توانند با ايمني و سرعت بالاتري برايتان انجام دهند. شايد بخواهيد چراغ هاي بعضي قسمت ها را اضافه کنيد مثلاً نور بيشتري در آشپزخانه بخواهيد يا بخواهيد که در کمدديواري ها هم لامپ داشته باشيد که بايد از برق کار بخواهيد برايتان سيم بکشد.

انبار و پارکينگ - آيا پارکينگ خانه به صورتي هست که بتوانيد ماشينتان را آنجا پارک کنيد يا پارکينگ خانه به محلي براي انبار کردن وسايل اضافه تان تبديل خواهد شد؟ براي انبار کردن وسايل بهتر است انباري خانه را طبقه بزنيد و انبار کردن وسايل را به صورت سيستماتيک انجام دهيد تا دفعه بعدي که به يک وسيله نياز پيدا کرديد با راحتي بيشتري آن را پيدا کنيد. نکته ديگري که بد نيست رعايت کنيد اين است که موقع بسته بندي وسايل در خانه قبلي، وسايلي که بايد به انباري بروند را در جعبه هاي مجزا قرار داده و روي آن بنويسيد "انبار" تا موقع اسباب کشي مستقيماً به انبار برده شوند.

بااستفاده از نکاتي که در اين مقاله ذکر کرديم، مي بينيد که نقل مکان به يک خانه جديد آنقدرها هم بد نيست.

منبع : takedel