بزرگتر نشان دادن خانه با زاویه ها

دکوراسيون منزل- زاويه‌هاي بسته محيط را كوچك‌تر نشان مي‌دهند. اگر مي‌خواهيد محيط بزرگ‌تر به نظر برسد، از روش‌هاي زير استفاده كنيد.
فضا‌هاي كوچك پر از خط‌ هاي مستقيم‌اند . وقتي راهرو، پنجره‌، ميز و قفسه‌ها كنار هم قرار مي‌گيرند، زاويه‌هاي تند زيادي به وجود مي‌آورند. زاويه‌هاي تند و بلند و خط‌ هاي مستقيم را با ايجاد خطوط منحني محو كنيد تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد

پارچه‌ها براي اين منظور بسيار مناسبند. پارچه را روي ميل‌پرده بيندازيد تا حالت والان هلالي گرفته، چين‌دار شود و دور پنجره آويزان باشد. يا از رومبلي‌اي كه از لبه‌ مبل يا صندلي آويزان است، استفاده كنيد.

راه ديگر آن است كه به دنبال مبلمان‌هايي كه حالت منحني دارند باشيد. مبل راحتي كه مانند كوهان خميده و منحني‌ است ، صندلي پشت لبه‌دار، صندلي‌هاي خميده يا مبل‌هاي استيل گرد را انتخاب كنيد.

اگر مي‌خواهيد انحناي بيشتري به دكوراسيون خود بدهيد، بالش يا فرش‌هاي بيضي و گرد بسيار مفيدند.
يك شكل را انتخاب كنيد و از آن در جاهاي مختلف مثلا براي تزيين ديوار، كف پوش و بعضي وسايل استفاده و تكرار كنيد. در عين اين كه زاويه‌ها بازتر نشان داده مي‌شوند، اثر هنري خلاقي هم به آن افزوده‌ايد.

انتخاب يك رنگ براي تمام ديوارها از ظاهر كادر مانند جلوگيري كرده و محيط را بزرگ‌تر و منسجم‌تر نشان مي‌دهد.

اگر با همه اين تدابير هنوز جايي كادر مانند وجود دارد نگران نباشيد، از يك پوشش گياهي استفاده كنيد. گياهان فضا را بزرگ‌تر و زوايا را بازتر نشان مي‌دهند. مثل يك صفحه نمايش آن‌ها را در كنار ديوار مورد نظر يا جاهاي بسته قرار دهيد تا ضمن رفع اين مشكل فضاي خانه نيز سالم‌تر و پاكيزه‌تر شود.

 منبع: بيتوته