چطور کاشی آشپزخانه را با کابینت ست کنیم؟

درام خنثي
با کابينت هايي بدون چارچوب و ساده، اين زمينه شيشه اي، بسيار مدرن و پيچيده به نظر مي آيد. کاشي هاي شيشه اي خوش رنگ، کابينت هاي توسکايي خاکستري رنگ، و سنگ هاي مرمري خامه رنگ، پالت رنگي خنثي را حفظ مي کنند. امّا اين سايه هاي رنگارنگ سبب شده تا آشپزخانه هر جوري باشد به غير از خسته کننده. اين طرح براق سبب مي شود تا وسايل فلزي بدرخشند و نور را انعکاس دهند.

رنگ يکنواخت
اگر مي خواهيد از چندين رنگ در آشپزخانه خود استفاده کنيد، زمينه چند رنگ، روش بسيار مناسبي است تا طرح خود را در آشپزخانه اجرا نماييد. اين موزاييک ها با چند تناليته رنگي، حس جزيزه اي رويايي را القا مي کنند؛ همراه با کابينت هاي چوبي رنگ پريده و تيره رنگ و ديوارهايي به رنگ قهوه اسپرسو.

پس زمينه بافتي
موزاييک هاي رنگ آميزي شده، سبک معاصر و براقي را براي آشپزخانه شما به ارمغان مي آورند. اين کاشي هاي باريک و نازک، طراحي کارآمد خطي را از کابينت هاي استيل به نمايش مي گذارد. صاحب خانه مي تواند با استفاده از چنين کاشي هايي و بودجه اي مناسب، چهره زيبايي به آشپزخانه بدهد.

نقطه مرکزي درخشان
اين کاشي متمايز است که درخشندگي خاصي را به آشپزخانه شما آورده و طرح خاصي را به ناحيه پخت و پز شما مي دهد. اين موزاييک هاي رنگارنگ، حس تجملاتي را به فضاي موجود مي دهند، و فضا را مزين و زيبا مي سازد. اين کاشي هاي سنگي، نوري طبيعي به فضا داده، اما به اندازه کافي خنثي باقي مي مانند تا با رنگ هاي روشن آشپزخانه و فضاي طبيعي ترکيب ايده آلي را ايجاد نمايند.

طرح هنري
با استفاده از اين طرح، مي توانيد فضاي جالبي را به آشپزخانه خود دهيد. چون انواع متفاوتي از کاشي وجود دارد، مي توانيد طرح دلخواه خود را بيابيد. مانند طرحي که در اين آشپزخانه ديده مي شود. که ويژگي هاي هنر و صنايع دستي را با طرحي خاص و تهييج برانگيز نشان مي دهد. اين کاشي هاي تزئيني تيره، فضاي جداگانه جالبي را ايجاد کرده اند.

سبک سه بُعدي
هنگامي که مي خواهيد درباره چنين ايده هاي خاصي فکر کنيد، حتما رنگ آن را نيز مدّ نظر قرار دهيد. بافت سه بعدي بسيار متفاوت بوده و طرحي خاص را به آشپزخانه مي دهد. کاشي هاي فلزي، الگوي خاصي را ايجاد مي کنند که نگاه ها را به سوي خود جلب خواهد کرد.

کاشي هاي کلاسيک خطي
کاشي هاي مستطيل کلاسيک خطي، الگو و طرحي سنتي است که هر آشپزخانه اي را زيبا و خواستني مي کند. براي کابينت هاي سنتي و مرمري رنگ، انتخاب اين نوع کاشي بسيار مناسب مي باشد. اين کاشي با رنگ هاي مختلف و جنس هاي گوناگون (شيشه اي، فلزي، موزاييک) در بازار موجود است.

الگوي کوچک مقياس
هنگامي که آشپزخانه شما ساده و بدون تزئينات خاص باشد، اين الگو بسيار مناسب است. براي کابينت هاي سفيد رنگ و بدون طرح، بسيار فوق العاده مي باشد. اين رنگ هاي خنثي، همراه با وسايل فلزي اشپزخانه، شما را جذب خود خواهد کرد.

افسون جهان قديمي
چندين مدل مرمر و سنگ آهک براي ديوار و کف مورد استفاده قرار مي گيرد تا چنين طرحي را ايجاد نمايد. خود مي توانيد با استفاده از مدل هاي مختلف چنين طرحي را ايجاد نماييد. مي توانيد با استفاده از طرح هاي قديمي، چنين فضايي را ايجاد کرده و تقويت نماييد.

نقطه مرکزي پيچيده
اگر بودجه زيادي داريد، مي توانيد از چنين طرح هاي پيچيده اي براي آشپزخانه خود استفاده کنيد. مي توانيد از کارهاي دست براي تزئين آشپزخانه استفاده نماييد. با استفاده از اين الگو زيبايي را به ارمغان آوريد.

جاسازي هاي رنگارنگ
شيشه هاي سبز کرفسي، کنتراست آرامي را به محيط مي دهند، در حاليکه چنين کابينت هايي محيط را در بر گرفته باشند. براي آنکه کمي جذابيت را افزايش دهيد، مي توانيد از کاشي هاي قهوه اي مايل به زرد به طور اتفاقي استفاده کنيد. طرح پاياني بسيار زيبا خواهد بود و اصلا حالت خنثي رنگ ها را از بين نمي برد.
تهيه و ترجمه : گروه سبک زندگي سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصي سيمرغ