خانه تکانی عید و تغییر دکوراسیون

پرشين پرشيا-شايد متوجه شده ايد که که آپارتمان شما از لحاظ تقسيم انرژي با تصاوير ايده آل فنگ شويي همخواني ندارد. امروز ما مي خواهيم چند ابزار کمکي ساده را به شما معرفي کنيم تا بتوانيد به راحتي و بدون صرف مخارج زيادي مصرف بي رويه انرژي را کاهش دهيد يا در صورت لزوم بر آن بيافزاييد، پس با ما همراه باشيد تا اين راه کارها را با هم مرور کنيم.


اولين قانون نظم و پاکيزگي است!
هماهنگي و خوشبختي در فنگ شويي با نظم و پاکيزگي رابطه ي تنگاتنگي دارد، زيرا تمام اشيا حتي وسايل اضافي توليد انرژي مي کنند و حداقل مي توانند در ناهماهنگي انرژي تاثيرگذار باشند،بنابراين نظافت و مرتب کردن خانه در راس فهرست فنگ شويي قرار مي گيرند. اشيا و وسايلي که مدت ها از آن استفاده نمي کنيد انرژي منفي توليد مي کنند بنابراين اگر مي خواهيد انرژي متناسب و هماهنگي در فضاي داخلي خود به دست آوريد، يک خانه تکاني اساسي به شما در اين زمينه کمک به سزايي مي کند، کم کم به پايان سال هم نزديک مي شويم پس زمان مناسبي براي خانه تکاني نيز هست، دست به کار شويد و انرژي مثبت را به خانه ي خود تزريق کنيد.

توجه داشته باشيد که هرگز مبلمان را طوري نچينيد که زواياي تيز آن به سمت شما باشد.


جابه جايي مبلمان معجزه آساست!
يکي ديگر از راه هاي هماهنگ سازي فضاي خانه جابه جا کردن مبلمان به محل هاي مناسب تر به لحاظ انرژي است. يک تغيير دکوراسيون مناسب به خوبي مي توانند فضاي شما را دگرگون کنند. اما توجه داشته باشيد که هرگز مبلمان را طوري نچينيد که زواياي تيز آن به سمت شما باشد، اين کار انرژي دروني شما را برهم مي زند توجه داشته باشيد که مرکز خانه، اتاق خواب و آپارتمان را در حد امکان خالي و منظم نگه داريد.

نور درماني در دکوراسيون داخلي را فراموش نکنيد،استفاده از نور مناسب در فضا بسيار مهم است.
تاثير نور و رنگ در دکوراسيون را فراموش نکنيد!
نور درماني در دکوراسيون داخلي را هرگز فراموش نکنيد، اغلب افراد در فضل برگ ريزان و پاييز به دليل نبود نور کافي دچار افسردگي مي شوند پس استفاده از نور مناسب در فضا بسيار مهم است. در طول روز بايد درحد امکان نور طبيعي به خانه بتابد که با کنار زدن پرده و بازکردن پنجره ها محقق مي شود. گوشه هاي اتاق، طاقچه ها، اتاقهاي بدون پنجره و زير سقف هاي شيب دار با تابش نورهاي سقفي و ديواري زنده تر خواهد شد. حتي مي توانيد در اين بخش ها از شمع آرايي استفاده کنيد که بسيار نيروهاي مثبت را در فضا گسترش مي دهند. انتخاب رنگ ها در فضا بسيار مهم است مثلا رنگ هاي مهيج مانند قرمز يا نارنجي آرامش اتاق خواب را برهم مي زنند و ممکن است بر خواب شما تاثير منفي بگذارد. پس در انتخاب رنگ فضاهاي خود دقت کنيد.
از قاب هاي شيشه اي اجتناب کنيد و به جاي آن ها قاب هايي از جنس چوب يا فلز استفاده کنيد
در استفاده از تابلوها دقت کنيد!
هر فرد ديدگاه خاصي در رابطه با زيبايي دارد. بنابراين به احساس دروني خود اعتماد کنيد، و طرحي را که خود مي پسنديد به عنوان تابلوهاي خود انتخاب کنيد، اما به چند نکته در خريد تابلوها دقت کنيد، از قاب هاي شيشه اي اجتناب کنيد و به جاي آن ها قاب هايي از جنس چوب يا فلز تهيه کنيد. تابلوهايي با موضوع مثبت انتخاب کنيد، تابلوهاي با رنگ هاي تيره کسل کننده اند پس براي اتاق خواب ها مناسب نمي باشند.

شکل آينه ها در فضا مهم است در فنگ شويي آينه هاي مسطح و محدب بسيار مورد استفاده است.
حضور آينه ها را جدي بگيريد!
آينه ها يکي از مهمترين عناصر موجود در فضاي داخلي مي باشند که انرژي هاي مثبت را در فضا منعکس مي کنند . شکل آينه ها در فضا بسيار مهم است در فنگ شويي آينه هاي مسطح و محدب بسيار مورد استفاده است، آينه هاي محدب انرژي هاي منفي و مخرب را از بين مي برد و از طرفي انرژي هاي مثبت را به سمت گوشه ها و زوايايي که انرژي نمي گيرند سوق مي دهند. در فنگ شويي آينه هاي هشت ضلعي جايگاه ويژه اي دارد، قاب هاي هشت وجهي انرژي مثبت را تقويت مي کنند و قاب هاي گرد به حفظ انرژي مثبت در فضا بيشتر کمک مي کنند. حضور آينه ها را در فضاهاي کوچک نيز بيشتر جدي بگيريد چرا که آينه هاي مسطح اين فضاها را بزرگ تر جلوه مي دهد.