رنگ بندی در آشپزخانه

انتخاب رنگ براي آشپزخانه يکي از سخت‌ترين تصميم‌ها در دکوراسيون خانه است.
وجود وسايل، کابينت‌ها، اشياء روي اپن، پوشش بين کابينت‌هاي بالا و پايين، پوشش کف همه بايد در نظر گرفته شود.
در صورتي که آشپزخانه کوچک باشد، انتخاب رنگ درست حساس‌تر مي‌شود.
هستند رنگ‌هايي که فضاي آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان داده، سبک و نظر شما را تامين کنند که در زير به آن‌ها اشاره مي‌شود:

?- رنگ‌هاي مد روز:
اگر وسايل آشپزخانه کوچک شما قديمي است و مي‌خواهيد کم‌تر به چشم آيند، از رنگ‌هاي جديد استفاده کنيد. رنگ‌هاي خاکستري و بنفش رنگ‌هاي مد روز هستند که جلوه خاصي به آشپزخانه مي‌دهند البته در اين انتخاب رنگ وسايل آشپزخانه، کابينت‌ها و رنگ اصلي خانه را نيز در نظر بگيريد. از رنگ‌هاي جديدي استفاده کنيد که جلوه‌اي تازه و خاص به آشپزخانه قديمي و کوچک شما بدهند.

?- رنگ‌هاي روشن:
انتخاب رنگ‌هاي روشن براي اين فضا بسيار مناسب است چون ظاهر شاد و تازه‌اي به آشپزخانه تنگ و کوچک شما مي‌دهد. در عين حال انتخاب اين رنگ‌ها نشان مي‌دهد شما خود را محدود به رنگ سفيد يا کرم نکرده‌ايد.
رنگ آشپزخانه را با بزرگ‌ترين وسايل آشپزخانه هماهنگ کنيد. مثلا در صورتي که رنگ وسايل شما نقره‌ايست، براي تک رنگ بودن از خاکستري و براي ايجاد تضاد از ليموئي روشن استفاده کنيد.

?- رنگ‌هاي اشتهاآور:
بر اساس مطالعات انجام شده رنگ‌ها اثر مستقيمي روي اشتها دارند. رنگ‌هاي گرم مانند زرد روشن، قرمز و نارنجي اشتها را افزايش در حالي که آبي و نيلي آن را کاهش مي‌دهد.
رنگ قرمز باعث مي‌شود افراد در آشپزخانه جمع شده، اشتهاي آن‌ها براي خوردن غذا بيش‌تر شود. برعکس آبي حضور افراد را براي خوردن غذا کم‌تر مي‌کند.

?- رنگ‌هاي خنثي:
رنگ‌هاي خنثي، انتخاب هوشمندانه‌اي براي يک آشپزخانه کوچک است که در آن وسايل رنگي و متضاد زيادي وجود دارد. اگر مجموع وسايل و لوازم آشپزخانه شما در مدل‌هاي متفاوت و مربوط به دوره‌هاي مختلف است، رنگ‌هاي خنثي همه چيز را به هم مربوط و آشپزخانه کوچک و شلوغ شما را بزرگ‌تر و خلوت‌تر نشان مي‌دهد.
آشپزخانه خود را رنگ سفيد، بژ، قهوه‌اي يا شکلاتي بسيار روشن کنيد تا ساده‌تر به نظر برسد.
منبع : yaftabad.com